Kyckling med Japansk teriyakisås - Findus kökets utvalda (2/5)

Startat av Urban, 2007-06-27 19:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Ok.. here we go  ;).

Läste på förpackningen om hur länge rätten skulle värmas i micron. Rekommenderad uppvärmningstid var 5-7 min.
Värmde den då i 6 min för att vara på den säkra sidan vill säga..
Till och börja med så blev en del av såsen och riset bränt i ena hörnet vilket inte smakade speciellt gott..
Undras vad som hänt om jag kört i 7 min??.
I alla fall så var kycklingen hyfsat god, men för torr för min smak.
Riset är gott!.. Det har lite spänst precis som det ska vara, och lagom salt.
Tillhörande minimajs är söt och krispig.
Det skulle tydligen finnas sparris i denna rätt, men jag får leta länge innan jag hittar någon.. lyckades finna 3 små stackars överkokta  bitar som var typ. 3 cm långa.
Av dom gröna bönorna fanns det ungefär 6 små bitar och dom var väl lite "så där".
Teriyakisåsen är mest bara söt och meningslös.. Smakar absolut inte som äkta triyakisås ska göra! Bläää.
Denna rätt blir bara sämre och sämre ju mer man stoppar i sig av den... Rekommenderas inte!!

Det enda som är bra med denna rätt (förrutom riset) är efterätten "Mangoglass"
Mangoglassen är jättegod och krämig och har en fräsch smak av äkta mango

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 2/5
¤ Smak 1/5
¤ Helhetsbetyg 2/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll? Eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)

Andreas

Jag har också ätit den där rättten för ganska länge sen och håller med om att den inte är nån höjdare. Minns också att mangoglassen var god men lite hård. Hur länge tinade du din glass?

Förmodligen använder Findus samma kycklingråvara i alla rätter - åt en "kyckling bearnaise" häromdan som jag ska recensera snart och där ser kycklingbitarna likadana ut och är också torra. Den kycklingen smakade dock inte gott, men det har ju med kryddningen att göra.

Vad är dom där små röda bitarna som syns i rätten?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Jag vet inte riktigt vad dom röda bitarna var.. Men jag gissar på paprika.

Anso

Jag ger denna 3,5 av 5. Kanske den inte smakar vad den ska men jag gillar smaken. Glassen är mycket god. Jag låter den stå och tina medan jag värmer och äter maten. Sedan skrapar jag av den i långsam takt tills jag ledset ser att den är slut. Jag erkänner att jag köper den mest för glassens skull :D

Urban

Jag håller med dig att glassen är verkligen bra!.. Men man kan ju inte ge ett bättre betyg bara för att glassen är god.
Dom gånger jag testar så här mat är när jag äter lunch.. Och eftersom jag har ett fysiskt krävande jobb så kräver min kropp god mat för att orka kämpa vidare resten av dagen.. Glassen ser jag mer som en bonus.

Anso

Jag ser ingen vinning med att vi tycker lika :D  Vi har ju bara olika smakpreferenser. Jag tycker smak/konsistens är dom viktigaste delarna. Utseendet vänjer man sig av med då man suttit i färdigmatsträsket ett tag ;) (i alla fall jag). Och jag tycker att glassen ska få vara med i smak/konsistens/utseende-betygen också.

Jag tycker huvudrätten är god för åtminstone en 3:a och glassen för en 4:a. Så jag tycker den är en 3,5:a. Jag köper den nu och då, och precis som jag säger, mycket för glassens skull. Men jag skulle inte köpt den alls om jag ogillade kycklingen.

Dom har ju en annan kyckling med glass till, där gillar jag inte kycklingen så då köper jag den inte trots att glassen är god.

Urban

Citat från: Anso skrivet 2007-07-16 23:27
Jag ser ingen vinning med att vi tycker lika :D  Vi har ju bara olika smakpreferenser.


Absolut!, och tack ock o lov för det Anso. Skulle vi alla tycka lika så skulle en sån här produkt-recension vara ointressant.
Jag tycker att det är jättekul att du kommer med dina egna åsikter! :-)

Kari

Glassen var en kul grej men inte i min smak, 73gram sörja med massor av iskristaller. Kanske hade tinat under transport?

323g vägde maten, liten portion tyckte jag. Riset är väl ändå billigt?

Två Findus Utvalda för 40:- är helt ok med inte kommer jag köpa just denna fler gånger.

Mitt betyg 2/5.


Anso

Tror du hade otur med glassen, den brukar för det mesta vara krämig om än inte i högsta klass.

syntetica


Christine


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal