Citat från: Andreas skrivet 2013-12-03 19:58
Idag får hunger lite gratisreklam i Aftonbladet mha ett smaskigt avslöjande:
""Svenskt mathantverk" står det på produkterna som finns på julmarknader över hela landet. Men långt ifrån allt är genuint och hemlagat. Farmor Ediths karameller görs i en tysk fabrik och de vilda tistronbären i sylten är industriodlade vinbär, avslöjar journalisten Mats-Eric Nilsson i magasinet Hunger."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17951229.ab
Citat från: vilsjin skrivet 2013-10-20 17:16
Första numret är tydligen redan slutsålt http://www.resume.se/nyheter/tidskrifter/2013/09/10/offsides-hunger-redan-slutsald/
Citat från: Andreas skrivet 2013-10-19 09:00
Din teori är alltså att annonsunderlaget kommer att bli så klent att tidningen Hunger inte kommer att överleva? Hur mycket annonser behövs det egentligen? Själva tidningen kostar en bra slant också, ett lösnummer 69 kronor och en årsprenumeration på 6 nummer 399 kronor.
Med tanke på Mats-Eric Nilssons popularitet borde väl Hunger vara en given succé ute i stugorna? Uppenbarligen har ju Mats-Eric hittat receptet på något som säljer, hans böcker (Äkta vara, Döden i grytan osv.) har sålt som smör i solsken.
Citat från: NiklasEk skrivet 2013-04-03 23:08
Känns inte som någon meningen med att läsa om en så kallad granskning om tidningen redan innan den startats vet vem den ska sätta efter, känns inte så mycket som en undersökning om du redan bestämt vad du vill komma fram till.
Synd för annars tycker jag tanken bakom tidningen var intressant och jag skulle nog köpt den.
Kan inte tänka mig att de har svårt att få annonsörer, de flesta vill väl ses i en tidning som står för kvalité och rättfärdighet som riktar sig till enbart matälskare.
Citat från: kurt skrivet 2013-03-25 16:59
Vem som skall annonsera i tidningen är oklart, men kanske har tidningen redan beslutat att fusket sker i matbutiker och på krogen men inte i resten av livsmedelsindustrin?