Fontana: Oliver fyllda med fetaost

Startat av Urban, 2007-10-21 16:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

2007-10-21 16:32 Last Edit: 2007-10-21 18:05 by Urban
Var på Ica MAXI i Umeå i Fredags varvid dom hade en demonstrationsdisk där man fick smaka bla. Fontanas: oliver fyllda med fetaost.
Smakade en halv oliv och tyckte att jag ville ge dom en chans till kvällens film och en flaska vin (delat med frugan såklart  ;D).
Jag har lite svårt för oliver som är lösa i konsistensen men dessa var riktigt goda och hade ett perfekt tuggmotstånd med en fin sälta.
I burken fanns det även några soltorkade tomater som också var riktigt bra.
Jag fann inte speciellt mycket smak av fetaosten, men det berodde nog på att oliverna i sig var så smakrika. Dock så bidrog fetaosten till både sälta och syrlighet.
Vill du ha ett gott tilltugg till ditt vin så rekommenderar jag verkligen dessa oliver.

Priset för denna produkt är 29 kr

Betyg (5/5)


agnetasch

Har du nån prisbild på dessa små läckerbollar?

Urban


roffekock

Urban trevlig med din passion till fetaost och oliver. Men jag tror att om du köper delar varför sig tjänar du ordentligt på detta. För övrigt brukar du marinera din egen fetaost? Om det finns intresse kan jag lägga ut några goda marinader att lägga in fetan i. :D
Matforum är bäst

Urban

Visst blir det säkert billigare var för sig.. Men om jag inte köpt och testat den så hade det inte blivit någon recension heller  ;).
Men jag tycker absolut att du ska lägga ut recept på olika fetaost/oliv marinader  :).

roffekock

Matforum är bäst

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal