Grillade efterrätter

Startat av Kurtson, 2007-05-14 21:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Kurtson

Jag leker ofta med pizzasten i grillen, ett utmärkt redskap för att göra lite bra för ocg efterrätter.

Vi brukar baka in frukthalvor på bruk, eller hackade färska frukter (äpplen, bananer m.m.kanske lite kanel eller kummin beroende på frukt) i smördeg, lagom för en portion.
När man sedan har grillat det man skall till maten, då tar man och lägger in pizzastenen med de små knytena , penslade med vatten eller ägg och låter de stå på eftervärme medans man äter.
efter ca 20-25 minuter har du små smördegspaket att servera till lite vaniljglass. (beroende på tempen i grillen)
Slår MCD's pajer med hästlängder!



crlhrv

Låter riktigt smaskens! Har du tips på vart man fixar en pizzasten?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kurtson

törs jag svara :-X
Weber har en rund för klotgrillar och en fyrkantig för gasol/ugn.
Men det borde finnas alternativ hos köksbutikerna, men jag har inte letat

En kompis har den och gjorde scones i kakelugnen!
Så fantasin begränsar.


Andreas

Kul tips, fler tips på efterrätter i grillen mottages tacksamt!

(Jodå, du törs. ;) Har själv just Webers pizzasten, kollade runt lite och den var då betydligt billigare än både "special"-pizzastenarna som säljs på nätet -  ja frakten blir dessutom ganska dyr - och de som vitvarubutikerna säljer till vanliga ugnar. Ett riktigt lågbudgettips annars som jag sett är att gå till en kakelbutik och tigga till sig/köpa ett varuprov av en större oglaserad klinkersplatta.)

Förresten nu kommer jag att tänka på grillade marshmallows, det har jag faktiskt aldrig provat, någon som brukar göra såna?
Den som inte frågar får inga svar.

Kurtson

bara när man är ute i skogen, men det blir mest varmt och segt.... fast det är gott det med.

Urban

Jag har också provat, men tycker inte att det är nåt speciellt med det. Det blir som sakt mest bara varmt, kletit o sött.
Men Barnen tycker att det är jättekul att grilla godis!.

Andreas

Grillar ni nåt annat godis än marshmallows?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal