En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Ploppglass  (läst 4288 gånger)

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4442
    • Visa profil
Ploppglass
« skrivet: 2010-07-08 17:08 »
Är det bara jag som missade denna nyhet förra året?
Jag köpte ett 6-paket Ploppstrutar på Hemköp i morse. Ojojoj så goda! Jag gillar i vanliga fall inte chokladglass men den här glassen hade smak o konsistens av chokladmousse + att det här o var fanns lite Ploppsmakande kolasås. Grattis Cloetta o SIA som gjort denna goda glass som kommer att förstöra min viktkurva i sommar ;D

Mickan

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1532
    • Visa profil
SV: Ploppglass
« Svar #1 skrivet: 2010-07-08 19:48 »
En jämn kurva uppåt kanske ser bra ut på papper i alla fall ;)

Jag har testat glassen och håller med om att den är jättegod. Även jag väljer ofta bort chokladglass då den kan vara väldigt kraftig och smaka för mycket kakao. Det problemet hade man inte här. Gillar också hur dom fått till krämigheten.
Video meliora proboque deteriora sequor

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6544
    • Visa profil
    • Matforum
« Svar #2 skrivet: 2010-07-09 11:24 »
Det här låter som något värt att prova! Vad kostar den? Finns den bara på Hemköp?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4442
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2010-07-09 16:19 »
Dåligt svar:
Jag tror den kostade c: 30 kr för 6 st strutar
Jag köper så sällan glass så jag har inte letat efter den någon annanstans. Men den finns säkert överallt.

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6544
    • Visa profil
    • Matforum
« Svar #4 skrivet: 2010-07-10 16:05 »
Tänkte åka på Hemköp för att köpa ploppstrutar men så visade det sig att Hemköp i Umeå klappat igen för gott. Men hos Willys fanns de. Verkar populär, inte så många förpackningar kvar. Och jag instämmer, plopp är god glass!
Den som inte frågar får inga svar.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:

- Annonser -