Chicken Thai - Dafgård XL (2/5)

Startat av Andreas, 2009-03-06 14:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Bitar av kycklingfilé i kryddig kokossås, basmatiris och wokgrönsaker

Det här är faktiskt en av de få färdigrätter där bilden på förpackningen nästan ser sämre ut än verkligheten, och detta trots att verkligheten är föga upphetsande!

Riset är OK. Morötterna halvhyfsade, bambuskotten vattniga, minimajsen bra och broccolin totalt sönderkokt. Varför envisas matfabrikanterna med att stoppa i broccoli när broccoli ändå aldrig blir bra? Sen innehåller rätten även något slags smaklösa lila band, ingen aning om vad det är. Kycklingen är torrseg och har en smått otäck bismak, dvs är som nästan all färdigmatskyckling brukar vara. Såsen är ganska krämig men otroligt mesig med knappt förnimbar hetta.

Efter halva rätten är jag mer än lovligt less på smaken och spetsar med lite stark chilisås och det blev ju lite roligare i alla fall, fast tyvärr räckte det inte för att maskera bort kycklingsmaken.

Innehåller jästextrakt och mjölkprotein vad nu det sistnämnda är bra till..?

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 3/5
¤ Smak 2/5
¤ Helhetsbetyg 2/5
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

dom "lila" banden är svamp, kinesisk svamp har jag för mig.

Andreas

Märklig svamp som inte smakar någonting, är det så den brukar vara måntro eller är det nån billig andrasortering familjen Dafgård använder?
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

jag tror inte svampen smakar något speciellt, den är väldigt tråkig och jag tycker dom kunde ha skippat den helt

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal