Vart hittar man Filterpåse eller liknande? (texturas)

Startat av qualitysince, 2008-04-14 14:49

Föregående ämne - Nästa ämne

qualitysince

Tjena!

Håller och experimenterar med texturas och har konstaterat att jag behöver en "filterpåse", d.v.s. en syntetpåse som bl a. ska tåla vätskor med hög varje och ha bra filtreringsegenskaper. Är det ngn som känner tilll någon shop i Sverige som har dem? eller om den finns väldigt billigt utomlands?

/A

Andreas

Välkommen till Matforum Qualitysince!

Kanske kan nån komma med nåt bra förslag om vi får lite mer information. Vad exakt är det du ska filtrera med filterpåsen? Och vad betyder "varje" i "Vätskor med hög varje"?
Den som inte frågar får inga svar.

qualitysince

Tjena!

Skrev lite fel. det ska inte stå "varje" utan "värme". En "superbag" som dessa påsar kallas används när man ska nogrant filtrera en vätska från exempelvis stora partiklar... som en mer advancerad sil...

Andreas

Hur stora är stora partiklar, det fungerar inte med en riktigt tät metallnätssil?
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Förr hade jag ett kaffefilter för flergångsbruk. Ett sådant borde inte vara så svårt att hitta. Skulle inte det kunna vara något?

roffekock

Jag skulle förslå någon form av metallduk som finns i alla nätmaskstorlekar, du kan köpa detta material frå en firma i Hbg. i Skåne här har du deras hemsideadress:http://www.spgmetall.se/
Lycka till

/rolf

ps kolla på adrinet metallduk.
Matforum är bäst

roffekock

qualitysince hur går det med din tillverkning ???

/rolf numera kock
Matforum är bäst

qualitysince

det går bra. hittade en filterpåse, jävligt smidigt men lite krånglit att rengöra :(


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal