Kan man göra en matresa runt jorden hemma i köket?

Startat av Skogis, 2014-10-29 12:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Ibland tryter inspirationen och det blir det gamla vanliga vad det gäller mat, men borde man inte kunna göra en matresa med hjälp av recept och på så sätt hitta nya rätter och smaker och samtidigt slippa trenderna som affärerna så gärna vill att man ska haka på?

Kan bli lite svårt med unika rätter från alla länder i Afrika men vad äter man t ex i Australien mer än grillat?

agnetasch

Jag tänker på makadamianötter o pavlova, det ena före det grillade, det andra efter :D

Skogis

Snackade med en vars systerdotter har bott i Australien i ett år. Entrecoté äter man bara till frukost, det grillade man inte för att det skulle vara gott :)

webguide

Bánh mì är en vietnamesisk rätt, en sandwich som är en fussion med det franska köket som uppstått när Vietnam var en fransk koloni. Rätt gjord är det helst jukt god, mycket, mycket bra smakkombos. Det bässta av två världar kan man säga.

Första gången jag testade var på 41 degrees i Barcelona förra året och jag höll bokstavligen på att trilla av stolen! :)

Skogis

Låter spännande, ska kolla om jag kan hitta något vettigt recept på nätet :)
Det är ju inte precis pasta från Italien som jag letar efter, så alla förslag är intressanta.

Skogis

I lördags fick det blir en sväng till Amerika :)

Thanksgiving all in!
Stuffingen smakade väl så där, uppblött bröd uppblandat med lök, selleri och äpple är svårt att uppfatta som spännande. Detta trots att den aldrig var i närheten av fågeln :)

Sötpotatisgratängen med cranberrysauce var över förväntan god, den rimmade kalkonen fungerade som tänkt, men den stora överraskningen var nog efterrätterna med både sötpotatispajen med vaniljglass och pajen med pumpapuré och marshmallows. Bägge riktigt goda!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal