Scan-kött kan innehålla metalbitar!!!

Startat av Kari, 2007-06-26 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Ett gäng produkter från fabriken i Skara med kontrolnummer 220 och ar tillverkade det 15:e, 18:e och 19:e Juni kan innehålla metallbitar. Läs mer på tv4 text eller ring SCAN

+++++++++++++++++++ VARNINING+++++++++++++++++++

crlhrv

Lika bra att äta grönsaker eller fisk en vecka framåt för att vara på den säkra sidan!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Tydligen gäller det endast dessa produkter: Scan deli ytterfilé, Scan deli piggham noisette, Scan deli skinkfilé, Scan grillspjut, Scan piggham karré original och Scan mammut steak classic grill.

Undrar just hur stora metallbitar det rör sig om..?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Jag är mer nyfiken vad för slags metallbitar det rör sig om.. är det någon apparat som gått sönder eller rör det sig om sabotage?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

kryddburken

Sånt är ju så mkt mer förekommande än vad som visas i media men allt tystas ner i hopp om att ingen ska märka... Chokladfabriken i Kalmar tex.. Cloetta, ett bra exempel där både anställda & praktikanter gladeligen lägger ut snusen i chokladsmeten som vispas... Men vem sjutton märker det? En rolig grej som är SKITÄCKLIGT!!! Eller Marabous choklad varpå en kille här från ön uppmärksammade mediga med den inbäddade flugan i sin chokladkaka.... Vad har de för arbetsmiljölagar på såna fabriker kan man undra...

Riktigt rakryggat av Scan tycker jag, de upprätthåller sitt seriösa märke, anser jag iom. att de går ut med varning FÖRE någon kund påträffat metallbitar!

Andreas

Citat från: crlhrv skrivet 2007-06-26 18:24
Jag är mer nyfiken vad för slags metallbitar det rör sig om.. är det någon apparat som gått sönder eller rör det sig om sabotage?


Hittade detta: "Scan AB återkallar ett parti med marinerat kött då det upptäckts att metall från en processutrustning av misstag kan ha kommit med i några få produkter."
http://www.scan.se/aciro/Websidor/visaSida.asp?idnr=OV6sJRD3GaJKqWztlKbW7ICakrngNlVgmLIGhCMaG6NZSC4qqJuYnNcoKFs3
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

"processutrustning" kan ju vara vad som helst? antingen har någon apparat gått sönder ordentligt eller så rör det sig om sabotage. självklart skulle de aldrig erkänna om det var någon ond tanke bakom metallbitarna..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal