Kryddor på nätet?

Startat av agnetasch, 2007-04-24 10:52

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Hasse

Hmm, med tanke på att Samguan tipsade om butiken torsdagen den tredje på kvällen och Rauna tackar för varorna påföljande söndag, så måste leveranserna verkligen vara förvånansvärt snabba.

Nä, sån't här trams vill vi inte se på Matforum!

rauna

Ni får tycka vad ni vill!
Ni kanske känner er hotad på något viss. För er kännedom bor jag i Borås och företaget har sin verksamhet också i Borås. Jag beställde och fick varorna dagen efter. Jag är faktiskt kryddälskare och använder gärna kryddor i min matlagning dagligen i motsats till andra. Så jag har fått varor i fredags och hunnit smaka på den också.  :)

Rob

Läckra bilder är det i alla fall på hemsidan. Påminner och kryddmarknader i arabiska länder.
Men jag saknar fortfarande en bra butik som säljer justa pepparkorn.

agnetasch

Citat från: rauna skrivet 2008-01-07 04:57Ni kanske känner er hotad på något viss

Av vadå? Att du ska kasta pepparkorn på oss?

Andreas

Rauna: Jag kan se både vilka IP-namn och IP-adresser alla använder om jag vill - hur förklarar du att du delar precis samma teliakonto för uppkoppling mot Internet som användarna Samgua och Patris?

Det är både fånigt och genomskinligt att registrera flera olika användarnamn för att "tipsa" om och propagera för sin egen butik. Alla företag har samma möjlighet att presentera sig helt öppet i företagsavdelningen, räcker inte det?

Men jag är inte den som är den - vi glömmer detta om du ber om ursäkt och lovar att aldrig mer försöka luras.
Den som inte frågar får inga svar.

johannao

Tips på webbutik som kan har ett mer bakorienterat kryddutbud (typ t.ex smakessenser o.dyl.)? Vissa saker, som t.ex lakritsstång, känns omöjligt att få tag på.

roffekock

Johanno här får du en länk jag vet inte så mycket men känns gediget.
http://www.essencefabriken.se/

/rolf
Matforum är bäst


roffekock

Borgeby kan  rek. har haft med dem att göra och funkade galant. Dom är välsorterade.

/rolf
Matforum är bäst

crlhrv

Andreas: snacka om svar på tal, gött.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

johannao

Tackar! Essencefabriken är bra men jag trodde inte att man kunde beställa därifrån, det ser jag nu att man kan, toppen! Borgeby hade jag helt glömt bort, tack för tipsen!  Jag fick Elisabeth Johanssons "Lakrits, mint & choklad" i julklapp och måste ju prova recepten.

ingegerd

jag har precis fått hem kanel doftande kaffe och äppelkaka te och två påsar kryddor från  aromia.se och är mycket nöjd ;D

ena

Var på julmarknad idag och hittade en för mig ny kryddblanderska :)

Hon blandar sina kryddblandningar utan jästextrakt o glutamater...inga andra konstigheter heller. Själv tycker jag att det är skönt med kryddor utan E-nummer :) inte en massa salt i heller, den får man tillsätta själv!!

http://www.handlakryddor.nu

här står nu en gryta med kyckling kryddad med "Kärlekens krydda" o puttrar på spisen  :D rapport dyker väl upp i bloggen sen :)
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Tommy

Kanske inte kryddor på nätet men om ni besöker Göteborg och är i närheten av Haga vill jag tipsa er om en butik som heter Curry House.
Dom hade nätbutik förr men jag vet inte om de har längre. Där finns i alla fall massor av saker du inte hittar någon annan stans.

Jag har gjort fantastiska fynd där. Han har även massa mysko läkeväxter mot allsköns krämpor.

En liiten pärla värt en omväg.

/Tommy

görel

Är det någon som känner till någon webbutik (svensk eller utländsk) som har stort sortiment av indiska kryddor, t.ex. hing, amchur, svartsalt osv.? Jag har inte lyckats hitta någon svensk sådan, men det behöver det ju i och för sig inte vara -- kryddorna ska ju skeppas från Indien ändå, om de mellanlandar i Tyskland eller England kanske inte spelar så stor roll.

Annars verkar det som om Göteborg är det bästa staden att bo i om man vill laga indiskt! Både Curry House och Indian Food House har jag hört mycket gott om.

Nazneen Ansari

Hej,
Jag vet att det var ett tag sen du frågade detta. Jag råkade hitta din fråga och kan rekommendera www.indiskkryddor.se dem har det du söker. Dem har också en Indisk mat recept sida där man hittar matträtter från indien.

danielstahl

Extreme food, http://extremefood.se/, säljer på nätet samt har butik i Stockholm och Göteborg. Dom har bland annat ett bra utbud av torkad chili. 

Skogis

2014-01-30 21:02 #38 Last Edit: 2014-01-31 17:48 by Hasse
Citat från: roffekock skrivet 2007-11-07 22:47
E-butik med kryddor som jag gillar.
http://aaa.bbb.ccc/

Hehe.
Vet inte hur dom smakar men dom va granna att titta på ;)
Letar kryddor men det var inte många länkar som fungerar i den här tråden. aaa.bbb.ccc är numera en eskortförmedling.

Edit: Hasse tog bort länken som numera är obsolet.

Hasse

Tack Skogis!

Jag har tagit bort länken.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal