Sveriges mest populära matfisk?

Startat av Andreas, 2011-03-17 09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

På en skylt från Findus på frysdisken hos Coop står att Sveriges mest populära matfisk är alaska pollock. Kan det verkligen stämma?
Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

Jag bidrar i alla fall då den utgör ett viktigt inslag i min bukfyllar/ byggarkost. Ofta kostar 400 g 20 spänn. Grå och trist men proteinet gör sitt...

Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Citat från: Andreas skrivet 2011-03-17 09:17
På en skylt från Findus på frysdisken hos Coop står att Sveriges mest populära matfisk är alaska pollock. Kan det verkligen stämma?


Det köper jag aldrig.

agnetasch


roffekock

Jag försökte att koka den och ge den till Katten men han vägrade äta och nu skjuter han rygg varje gång han ser mig. Varför vet jag inte för vi har alltid varit polare innan.  :o

Rolf
Matforum är bäst

Krista

Har köpt den nångång och den var väl ok. Tror påståendet från Findus bygger på att firren är vanlig i färdiga fiskgratänger och andra halv- eller helfabrikatsfiskrätter. McFish på McDonalds innehåller det och hoki.

Andreas

Så du tänker att Findus menar att alaska pollock är den fisk som det äts mest av i Sverige? Det hade jag då inte trott. Men nåt slags grund måste ju Findus ha för sitt påstående.
Den som inte frågar får inga svar.

Karolina

Hur definierar man egentligen "populär"? Är det den fisk som äts mest eller den som uppskattas mest som är mest populär? Jag tror ju inte att Alaska Pollock är den fisk som svenskar äter med mest glädje och njutning direkt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal