Findus undersökning visar att folk gillar deras enportionsmat "Kökets Utvalda"

Startat av Andreas, 2008-04-16 18:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

"En konsument-undersökning (källa: Zapera december 2007) visar att när man inte väljer Kökets Utvalda är det egen hemlagad mat eller restaurangmat som gäller. ... - Hela 80% av de som provat Kökets Utvalda minst 2-3 gånger har ett positivt helhetsintryck av produktserien..." http://www.newsdesk.se/pressroom/findus/pressrelease/view/70-av-konsumenterna-ser-koekets-utvalda-som-unika-enportionsraetter-208554

Det hade varit intressant att se hur frågorna var utformade...
Den som inte frågar får inga svar.

Millan

Håller med om att det hade varit intressant att se frågorna.

Äter sån här snabbmat ca 1 dag/ vecka och kan, till testresultatets försvar, faktiskt hålla med om att Kökets utvalda är bland de bättre i frysdisken. Bland annat så innehåller de faktiskt lite grönsaker.

(Jämför med familjens Dafgårds kåldolmar som innehöll 2 små kåldolmar och en klick potatismos. Det var inte något grönt i närheten av den).

Cohen

Fast...

Utgår man ifrån de som köpt Kökets Utvalda "minst 2-3 gånger" kan man ju inte slå fast att resultaten gäller för alla. Personer som tidigare köpt dessa varor gillar de förmodligen på något sätt. Så resultaten från undersökningen är nog ganska värdelösa.

Andreas

Millan: Mjo bra med grönsaker visserligen men kvaliteten på de grönsakerna är ganska varierande...

Cohen: Ah, så långt tänkte inte jag, där har du en riktigt bra poäng, antingen har Findusfolket gjort det omedvetet eller så är de riktigt sluga och bra på att trixa med statistik!
Den som inte frågar får inga svar.

Millan

Citat från: Andreas skrivet 2008-04-21 13:06
Millan: Mjo bra med grönsaker visserligen men kvaliteten på de grönsakerna är ganska varierande...

Det håller jag verkligen med om! Hade önskat att någon av dem tänkt tanken att faktiskt göra bättre portioner och höja priset. Jag hade kunnat tänka mig betala lite mer för bättre mat iaf.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal