Manitoba Cream, Northern Spring mfl. - är "fint" mjöl värt pengarna?

Startat av Gilius, 2008-02-25 21:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Groet: Hoppas du känner dig extra välkommen till Matforum, det verkar som forumet begåvats med en bagare till! Härligt! ;)

Nu väntar vi med spänning vad du tycker om mjölet!  ;D

Groet

Citat från: Kari skrivet 2009-05-28 22:45
Groet: Hoppas du känner dig extra välkommen till Matforum, det verkar som forumet begåvats med en bagare till! Härligt! ;)

Nu väntar vi med spänning vad du tycker om mjölet!  ;D


Tack så mycket, bagare skulle jag inte kalla mig, amatörentusiast passar bättre =)

MatgeekJohan

Var förbi Kajsa Warg i Sthlm förra veckan och plockade upp några kilo Manitoba Cream. Bakade några limpor på det innan helgen och det som slog mig var att degen blev mycket fastare efter första jäsningen. Den sjönk inte alls ihop utan var mycket kraftigare. Nattjäste det i kylen men kunde lika gärna gräddat det efter en timmes jäsning - det var ruskigt bra drag i den.

Nästa steg blir att baka två identiska degar med vetemjöl special och manitoba cream så man ser exakt skillnad.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal