Formar med vinkelräta kanter?

Startat av Jomael, 2007-10-07 09:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Jomael

Hej på er, jag är ny här, verkar vara ett trevligt forum.

Jag har varit på jakt efter ugnsformar, där kanten mellan botten och kant inte är rundade utan mer skarpa. Verkar vara typiska amerikanska? Någon som förstår vad jag är ute efter och framförallt vart kan jag hitta dem?

/Johanna

Anne

Jag har en fyrkantig "skarp" form från Hackman.
Anne's Food - min matblogg

Jomael

Tack för ditt svar, Anne. Var inne på hackmans sida precis och kunde inte hitta något där.

Har du någon benämning på den? Kanske lättare för min handlare att leta rätt på den då, även fast de sa att de inte hade någon leverantör som hade dessa...

Anne

Nej, tyvärr.. kommer inte ens ihåg var jag köpte den - NK kanske? Titta annars på Jamie Olivers nya silikonformar (stadiga, med metallringar) och kanske Pyrex nya serie också. De är hyfsat raka.
Anne's Food - min matblogg

Urban

Välkommen till forumet Jomael!  :).

Är det nånting speciell du har tänkt att baka när du vill ha en skarpare kant?.
Själv är jag helt novis när det gäller bakformar, så jag frågar av ren nyfikenhet  :).

johannao

www.dekoreramera.se
www.kakburken.se

de har fyrkantiga formar i tre storlekar, bådas kommer nog från wilton (wilton.com), bara att jämföra priser. Annars finns sådana formar (och anslag, slltså formar utan botten) nog mest hos bagerigrossister. Jag har dock ingen bra länk till någon.

johannao

och Lidl sålde en ställbar sådan form för några veckor sedan (tillsammans med prisvärda silikonformar och mattor i olika form och storlek).

roffekock

2008-01-04 18:40 #7 Last Edit: 2008-01-04 18:48 by roffekock
Hej på dej Jomael och välkommen till Matforum kul att ha dej här hoppas att du ska trivas med oss alla här.
Om du är på jakt efter prylar till någon bageriversamhet så har jag ett bra förslag till dej som du kan börja med. Är denna form som du letar med löstagbar botten,ska den ha släppyta mm om du inte finner den här hör av dig igen så ska du få fler tips.

http://www.bakers.se/

/rolf

kan detta vara något?  10517 varunr på bakers om du söker på det får du fram en form jag tror du kanska vill ha.
Matforum är bäst

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal