Jams

Startat av henali, 2009-08-24 11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

henali

Läste om det Jamaicanska löparundret och en av förklaringarna var tydligen en rotfrukt som heter jams. Nån som vet var man kan köpa sådana i Stockholmstrakten?

Andreas

Söker man jams på nätet kommer man till en sida hos grossisten Ewerman / Allfrukt http://www.fruktogront.se/modules/produkter/produkt.php?pageId=292 där det framgår att det gäller att se upp eftersom det råder viss begreppsförvirring, I usa kallas sötpotatis jams och i andra engelskspråkiga länder kallas torra rotknölar av taro cocojams. Den riktiga jamsen heter cara i Brasilien varifrån den också importeras.

Klickar man sen rubriken "Kontakta oss" i navigationsblocket till vänster finns kontaktuppgifter både till Ewerman AB i Helsingborg och Allfrukt AB i Stockholm, ringer man eller mailar dem borde de kunna  hänvisa till en butik i närområdet som har jams.

Berätta gärna om du får tag på jams.
Den som inte frågar får inga svar.

henali

Jag var inne på den webbplatsen precis innan jag frågade i forumet. Men jag var lite trött/trög och kom mig inte för att mila dem.

Nu är det dock gjort. Återkommer med recension.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal