En-portionare: Ingrids Fiskgratäng från Dafgårds (2/5)

Startat av Andreas, 2007-04-13 11:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

En-portionsrätter från frysdisken är nog något som slinker ner ibland för de flesta. Men vad är det för kvalitet på den egentligen?

Mitt testobjekt denna gång är Ingrids Fiskgratäng från Dafgårds - fiskfilé med potatismos, dillsås, brytbönor och strimlade röda och gula morötter.

Förpackningen ser väl hyfsat trevlig ut. (Den övre av två bilder nedan, förstora bilden genom att klicka på den.) Produktbilden på själva maträtten hade i och för sig sett bättre ut om fiskbiten varit lite mindre av en kub, men å andra sidan är det ju precis som på bilden maträtten ser ut när man skall äta den? Eller?

Bild nummer två är så som rätten ser ut då jag plockar ut den efter 10 minuter i micron. Ajdå, inte alls kul, de spritsade mosrosetterna har deformerats och såsen har flutit ut lite överallt. Bon appétit nån?

Smaken då? Ja mosen är precis som man kan ana av bilden, lite grynig och torr. Fisken smakar knappt någonting alls, all smak sitter i såsen som väl i och för sig är hyfsat OK men lite jolmig. Vad gäller grönsakerna var det väldigt snålt med sådana, vilket i och för sig inte gör så mycket då de ändå är för mjuka.

Betyget då?
¤ Uteende: 1/5
¤ Konsistens: 2/5
¤ Smak: 3/5
¤ Helhetsbetyg: 2/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

moset ser väldigt äckligt ut, sprucket och torrt. snält med grönsaker.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal