Bacon

Startat av Asanisse, 2009-04-21 14:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Asanisse

Ett tips jag vill dela med mig.

Har slutat att köpa färdigskivad bacon.

Köper istället en bit hel rökt fläskbit som jag skivar i tunna baconskiver.

Smaken på de baconskivorna blir något helt annorlunda än de plastförpackade o billigare blir det!

;)Asanisse

Andreas

Det var också en variant, men är det inte besvärligt att skiva fläskbiten? Hur tunt skivar du den och vad använder du för kniv?
Den som inte frågar får inga svar.

Asanisse

Tunna skivor.
Använder en "skärmaskin", en sån där som har en klinga o är handdriven. Utan den är det nog svårt att få riktigt tunna skivor.
Men det är nog inte så fel heller med lite tjockare.

jelvis

Själv brukar jag köpa i köttaffär och be dem att skära det i skivor. Mycket bekvämare.

De där plastförpackade, slamsiga historierna gör ingen gladare.

roffekock

Bättre att röka själv om man har resurser :D

Och det tycks det vara här på forumet. Processen är lite annorlunda för bacon än vanligt rökt fläsk. Men som nödlösning funkar det så där. Men det smakar ju rökt i alla fall. Men dom flesta människor som lever i dag har sällan smakat riktigt bacon.

Det är en höjdare som är svårt att få tag. Det har tyvärr hamnat i 19,90 svängen som lockvara i paket om tre och har inget att göra med det ursprungliga baconet. >:(

/rolf
Matforum är bäst

agnetasch

Citat från: roffekock skrivet 2009-05-06 12:42
Men dom flesta människor som lever i dag har sällan smakat riktigt bacon
Jag har nog aldrig smakat "riktigt" bacon? Vad är det?

Kari

Även om det är sällan jag använder bacon så sväljer jag Asanisses idé med hull och hår. Smaken är som baken men om sanningen ska fram så är 3st för 19:90 bacon rätt läskigt med den där sörjan dom simmar i.

roffekock

2009-05-06 21:07 #7 Last Edit: 2009-05-06 21:19 by roffekock
AGNETA ta nu detta frå den ................. baconsidan ;D

Engelskt bacon som är styckat på ett annat sätt med mer kött från ytterfilén

Finns även i Sverige nu

/rolf
Matforum är bäst

agnetasch

Vilken jättebra bacon-BH! Kan man ha den som bikini också? När den börjar fräsa har man legat för länge i solen ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal