Bra pizza i Stockholm/Uppsala?

Startat av Anna, 2011-09-05 13:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Anna

Rör mig mycket i både Stockholm och Uppsala, men har hittills inte lyckats gräva fram en enda bra pizzeria! Med bra pizza menar jag bl.a. bra råvaror, och riktig deg (inget bakpulver!). Framförallt i Uppsala har jag fått bakpulverpizzor, vilket lämnar en otrevlig bismak (och inte gott heller). Tips någon?

Psilander

Ciao Ciao koncernen i centrala Stockholm har bra pizzor. Lövtunna, riktiga råvaror och bra miljö att äta dem i. Ciao Ciao Grande på Storgatan är att anse som bäst tycker jag.

djohansson

Nu blir jag nyfiken: Var tusan hittar man bakpulverpizzor i Uppsala?

För bra, vedugnsbakade pizzor skulle jag pröva den gamla klassikern Il Forno, mitt emot universitetshuset. När det gäller svulstiga, prisvärda "fulpizzor" är Kens Pizza i Boländerna ett säkert kort.

19 glas i Gamla stan har ju inte längre kvar sin pizzaugn, så då vet jag inte :(

SimonH

Pizzaköket, www.pizzakoket.se, på Kungsgatan i Uppsala får man inte missa. Både vällagade pizzor och orginella ingredienser.


Tobias

"Pizzakökets pizzor innehåller ca 10% fett, jämför du detta med en bit stekt kött som innehåller 20% fett så förstår man att våra pizzor är nyttiga!".

SimonH

Nu kommer snart en pizzaautomat till Uppsala.

Kolla Uppsalatidningen #39 sida 6 http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/6863

Sarah

CiteraNu kommer snart en pizzaautomat till Uppsala.

Kolla Uppsalatidningen #39 sida 6 http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/6863


:P Pizzaautomat? Jag vet inte, skeptisk, kan det finnas intresse för såna automater?
Finns det tillräckligt stort intresse för godisautomater ens?
När jag ser de där chokladstengerna i automaterna på tunnelbanan undrar jag alltid hur länge de stått där i kylan...
Och det är ju aldrig speciellt billigt att handla mellanmål i automat. Priserna brukar vara rätt höga. Det är billigare att springa in till en mataffär.

Jag tycker att det borde finnas mer proteinrik mat som snabbmat. All snabbmat är bara en massa kolhydrater, eller?  ???

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal