Vad syndar du med just nu? (smusslar i dig för gott?)

Startat av Kari, 2009-02-12 23:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Erkänn du också. En smörgås innan sängen? En påse chips? Några kalla köttbullar och en pilsner? En semla? Chokladkaka eller smågodis?


En plats för matsynder, öppen dygnets alla timmar. Välkommen in!



---

Ok, jag börjar:

Jag sitter nu bara några mintuer innan midnatt med en kopp varm choklad. Gudomligt gott. Och behövligt, iaf för själen.





crlhrv

jag åt en semla i måndags, och har fortfarande dåligt samvete för det eftersom: 1. det var en mut-semla. 2. jag hade lovat mig själv att BARA äta semlor på fettisdagen. 3. jag vill ha en till.

till mitt försvar kan sägas att semlan var från David Bagare (bäst i test i Göteborg för något år sedan)....men det visste jag inte förens efteråt. den var god.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

KÅLGRYTA! Jag är galen i det; kokt vitkål med rimmade fläsktärningar i. Igår kokte jag en jättegryta som vi åt av till middagen vid åttatiden. Jag satt o låtsades titta på TV tills mannen somnat. Då smög jag ner o åt upp resten i grytan (så hemlig man kan vara då, han såg ju att grytan var tom i morse) Sen gick jag o lade mig med en värkande full o bubblande mage. Men gott var det ;D

Kari

Precis fått barnen i säng och sett sista minuten av Let´s Dance. Nu åker påsen med semlor fram. Igen faktiskt.
Redan innan lunch blev det semla också. *Oops*

Kari

Jag biktar mig: En Magnum Colombia Aroma och en Magnum Essence
Bakmaskinen: En Magnum Mayan Mystica och en Magnum Essence

Orsak: Prego-cravings och att macken ligger FÖR nära.. ;)
Glassarna goda men filmen var usel. Nu vill jag ha något salt ;D

annamaria

Jag är väldigt förtjusd i desserter. Funderar på kvällen lilla goda - vaniljparfait tror jag det får bli.

ivanl

I fredags kväll avnjöts fransk chokladkaka gjord på 200 g 70%-ig mörk choklad, därtill halloncoulis och vaniljgrädde.
Behöver jag säga att det smakade smaskens?   :P

Mickan

Ben & Jerrys cookie dough blev det i fredags efter after work på stans bästa krog. Underbar buffé för 50 kronor och ett glas Riesling från Alsace för 80 kronor.
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

Ben & Jerrys Brownie Fudge är bäst! Köpte mig precis en

Kari


Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

Sari


Mickan

Lösgodis från Ekohallen. Stor påse på skrivbordet. Ska träna sen...
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Bakmaskinen kom hem med tre påsar nyss. Cravings säger hon, men vad skall jag skylla på? Sympatigraviditet? ;)

Hur som sitter jag här och tröstar mig med lakritsnappar.
Synd bara att det var saltlakrits... ;)

Kapten

Vad stolt jag känner mig när jag ser vad ni sitter och gotta er med när jag själv sitter och knaprar på en morot! Nä ni skall jag ut och på en promenad  8)

Krista

Citat från: Kapten skrivet 2009-03-10 15:25
Vad stolt jag känner mig när jag ser vad ni sitter och gotta er med när jag själv sitter och knaprar på en morot! Nä ni skall jag ut och på en promenad  8)


*kastar chokladdoppade cashewnötter på hälsofreaket*
;)

Kari

Kapten: Visst är det härligt att kunna glädjas åt så små saker? ;)

OT: Morötter är underskattat - mer morötter åt folket! Jag älskar små orange stavar, även utan dipp! Det är perfekt rese/fiske/skogsgodis också!

Kari

Igen vet hur många dom var från början, inte barnen iaf...  ;)


Krista

Mmm...chokladbollarna ovan ser ju bara för mumsiga ut... :)

Här äts det ostbågar med chilismak.

Filippa

Just nu är det Marabous Dubbelnougat av outgrundlig anledning. *Suck*

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal