Kalvfärs Biffar - Dafgårds (4/5)

Startat av Urban, 2007-05-15 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Denna microrätt ser lite blek ut efter en vända i micron.
Ärtorna är söta och lite krispiga, bra smak enligt mig.
Moset har en fast och fin konsistens, men kanske lite för salt.
Biffen är lite svampig i konsistensen men har en god smak som påminner litegrann om oxhjärpar..
Hade dom inte varit så bleka hade rätten sett aptitligare ut.
Citronsåsen har en fin touch av citron och är både god och krämig, den balanserar upp hela anrättningen till en helt acceptabel lunch.
Men jag blev tyvärr inte mätt denna gång heller.. Fick avsluta lunchen med två bullar till kaffet för att stilla det sista av hungern.


¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 4/5
¤ Helhetsbetyg 4/5


Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)

Andreas

Mosen såg faktiskt ovanligt snygg ut på din bild, nån sån där snygg mos har jag aldrig fått. Biffarna är som du sa lite bleka, speciellt den ena, och halvdränkta ärtor i sås tycker jag inte alls ser inte alls roliga ut, nästan så jag skulle luta åt en 2:a utseendemässigt.

Det här med att du inte blir mätt... du kanske borde prova några Findus XL-rätter? De är på 500 gram att jämföra med de 390 du fick idag.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal