Chorizo- och köttbullsgryta - Findus XL (4/5)

Startat av Andreas, 2009-09-29 15:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Chorizo- och köttbullsgryta med stekt potatis

Vackert är det väl inte men det ser faktiskt bättre ut i verkligheten än på min bild. Potatisen är snyggt stekt, såsen är trevligt småprickig och paprikan lyser glatt rött.

Potatisen är helt acceptabel i konsistensen men osalt, tillsammans med det överiga fungerar det dock bra, rätten har tillräcklig sälta totalt. Såsen är syrlig med paprikasmak och småhet, inte alls dum. De små köttbullarna är bra för att vara färdigköttbullar. Paprikan är tyvärr vattnig.

Men var är chorizokorven?! Har tuggat mig igenom halva rätten utan att hitta nån. Fast nu så, en liiiten några milimeter stor korvbit, vad är det här för skämt? Och där är en till, kanske 2x12x7 mm, jösses vad pyttligt och det var den största jag hittade, de andra är 5 mm som störst (se bild). Chorizo- och köttbullsgryta? Nja nog hade det allt varit på sin plats med ett par rejäla chorizobitar. Men smakmässigt sett faktiskt en ovanligt bra XL-rätt.

Innehåller jästextrakt

¤ Utseende: 3/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 4/5
¤ Helhetsbetyg: 4/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal