Var hittar man mandelmjöl?

Startat av Krista, 2010-05-04 12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Adam

2011-03-22 22:44 #20 Last Edit: 2011-03-22 22:46 by Adam
Så vitt jag vet finns det hos de flesta i alla fall. Jag handlar mitt i en väldigt liten Lidl-butik.

Malen mandel finns i 200 gram påsar alltså inte speciellt stora sådana. Påsen är till hälften transparent och förövrigt blå och grön med ett par mandlar på. Står ofta i närheten av nötter och liknande, inte vid mjöl, bakpulver osv...

Hittade en bild tillslut :)


Karolina

Tack! Nu vet jag var jag ska leta nästa gång.

zsandora

Till er som skållar mendeln själva... ett tips är att efter skållning "bädda in" alla mandlar i en kökshandduk å rulla/gnid handduken mellan händer lr mot diskbänken. efter det är det bara att plocka fram de skalade mandlarna... simpelt dock kanske man får klämma vissa typ 4%

Christina

Hötorgshallen har mandelmjöl. Skulle du fått nåt över efter kakbaket så kan jag rekommendera att göra en korma, en indisk gryta med youghurt och mandelmjöl som bas, mycket gott!

agnetasch

Jag passar alltid på o handlar en massa mandelmjöl o hasselnötsmjöl när jag är i Tyskland. Där är det tydligen stor omsättning på den typen av mjöl så det är alltid färskt o fint. Men eftersom mandel- o nötmjöl är fett stoppar jag det i frysen när jag kommer hem.

Andreas

Minns du ungefär vad det brukar kosta?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Inte på rak arm, men jag ska se om jag har kvittot kvar.

Shelley

man kan hitta mandelmjöl på www.lowcarbshop.se 500g kostar 79 kronor varsågod!!::))

Shelley


agnetasch

Naturligtvis hittade jag inget kvitto på mitt tyskköpta mandelmjöl, men skulle tippa på kanske 10:- för en 200g-påse. Det blir ett kg-pris på 50:- Det tror jag är ett rimligt mellanprisläge. Annars finns det eko-mandelmjöl för 70:-/kg o ebay-mjöl för 20:-/kg.
 

Hasse

På ICA MAXI såg jag mandelmjöl av fabrikat "Sellton." 59:90 kr för 500 gram.

Johan Sahlin

Citat från: Hasse skrivet 2011-05-12 17:34
På ICA MAXI såg jag mandelmjöl av fabrikat "Sellton." 59:90 kr för 500 gram.


Finns även Ekologiskt mandelmjöl 130g (biofood, spansk) på ICA Maxi Lindhagen, 29:90kr

Tidigare har jag köpt tysk ekologisk "Bio Mandeln" 200g på Ekoaffären (tegnérgatan) för 62kr har jag för mig

60kr för ett halvkilo var ju taget, eller det där på Lidl.. men kan man få tag i Eko så har jag inga bortförklaringar att låta plånboken få bli lite tommare :)

stella

Jag har hittat mandelmjöl på både på ica maxi och på City gross. Märket heter Sellton. Tror det kostade runt 59kr för 500g

Mildred Thulin

Mandelmjöl finns på Citygross i Lund. Jag köpte så sent som idag.

Frazze85

Mandelmjöl finns att köpa på Werners gourmetservice e-butik http://shop.wgs.se/default.aspx

Rosa

Men vilket annat alternativ kan man använda istället för mandelmjöl? Tänkte nämligen baka LCHF bullar, men tyvärr så är jag allergisk mot mandel, så jag kan inte använda det. Har inga problem med andra nötter, kan äta vilka som helst, men inte mandel. Någon som har tips?

mobe61

Hej

jag har köpt mandelmjöl på Kajsa Varg på söder i stockholm

Eva Gustafsson

 :)
Jag har också letat mandelmjöl länge och hittade nu i veckan på ICA Kvatum i Kungens kurva utan för Stockholm . Två påsar som sitter ihop.
Alltså 2x62,5 g. Kostade ca 37 kr. Kommer inte ihåg riktigt. Lång hållbarhet, 16/9 2012. Wakumförpackning. Men nu såg jag här i något inlägg att det även finns på City Gross, så dit måste jag åka och titta också.
Toppen, det underlättar när man bakar macrones:-))
Hälsningar Eva

Maja

Ica butiker kan ta in mandelmjöl, om dom vill. På Kvantum i Gällivare finns det påsar 2x62.5 = för 27,95. alltså 223,6 kr /kg.

LingLing

Mandelmjöl? Jadu, det hittar man på Werners Gourmetservice på nätet bl.a. Jag googlade på det och hittade där + en massa andra delikatesser.. 2 påsar a´62,5 g kostar 29,90 och om man handlar för 250kr så är det fraktfritt....


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal