2024-04-26 20:27

OS

Startat av Mickan, 2010-02-07 10:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Mickan

Visst måste det finnas fler sportnördar här på Matforum? Jag kan väl inte vara ensam? Jag tycker att en tråd där vi gläds åt framgångar och sörjer motsatsen kan vara kul. Vi kan också tipsa varandra om hur man skapar bästa tänkbara OS-stämning hemma samt goda rätter att inta framför sin TV.

Om någon ogillar sport och att OS dominerar under en tid kan väl skriva om det i Gnälltråden och inte här?

Nu ska jag ta fram min OS-fackla! Tänder samtidigt som arenans på invigningen. Tradition!

http://www.sok.se/images/18.30389fb119845e42b680004561/fackla.jpg
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

oh, klart det blir OS ?! Givetvis. Jag ska snickra på helgens invigningsmeny och återkomma :-)

Mickan

OS-lyktan står på plats och OS-bilagan är inköpt och ligger redo. Alla måsten att se är markerade i en färg och de som vore kul att se om orken finns i en annan färg. SVT:s OS-sajt är numera startsida på datorn och de idrottare som har en bra blogg får regelbundet besök.

Snart...
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

Jag har allt det planerat till ikväll :-)

På lördag blir det smörgåstårta till lunch, den kan man ha färdig så slipper man förbereda nåt under invigningen. Det blir mycket förberedelsefritt nu .....

Men Mickan, är det verkligen bara jag och du som är OS-freaks ? *ler finurligt*

Mickan

Dom andra vågar inte titta på sport för då känner dom sig otränade och matfixerade  ;D
Video meliora proboque deteriora sequor

crlhrv

hockeyn är i princip det enda viktiga, allt annat kan man lyssna på medan man sover. på med pocketradion och in med en liten hörlurssnäcka innan man lägger sig, sen kan man vakna mitt i natten och lyssna lite och somna om när det blir tråkigt.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Mickan

Just nätterna är speciella. Det är faktiskt ganska mysigt at smyga upp och sätta sig i soffan med sitt täcke och bara tända ett enda ljus. Om man tittar på fönstren runt omkring kan man ana att några till har gått upp.

Minns speciellt ett tillfälle när jag gick upp för att se Magdalena Forsberg som tyvärr gjorde ett dåligt lopp... 
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Tänk vilka oförglömliga minnen ett OS kan ge, jag glömmer ALDRIG när Jonny Nilsson tog guld på 10 000 m skridskor i Innsbruck 1964. Vid samma tillfälle fixade Assar Rönnlund en rafflande sista-sträcka i herrarnas skidstafett: "Guld!" :D

Mickan

Skridskor får uppmärksamhet när det är OS och det är kul. Jag minns inte Agnetas exempel men väl Tomas Gustafson. I år finns det ett lag med. Kul!
Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Ja, nu är första guldet i hamn! Vilken prestation av Charlotte Kalla! Tårarna trillade och maken och jag hade innan haft fullt upp med att be varandra vara tysta och inte hetsa upp stämningen. Nervositet blev lycka.

Mer skidor på gång och kanske blir det till att småkolla på damhockey i sängen från 04.00.
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

Jag behövde knappt kolla, har grannen under mig som skriker :-) Men som de åkte , våra skiddamer !

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal