Trasigt knäckebröd till överpris

Startat av agnetasch, 2007-09-16 10:57

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Tasteline(tror jag) har gjort ett test av müssli som jag häpet läste. Den müssli som vann var en specialblandning för nån guourmetbutik, troligtvis belägen i Stockholm. Det stod ingen vikt på förpackningen o man klagade lite lätt på härsken nötsmak,men vann gjorde den. En annan favorit var "Lyxig knäckemysli" om den tyckte man så här:"Roligt och nyskapande utseende med stora frukt- och knäckebrödsbitar" Nyskapande?Har dom inte sett trasigt knäckebröd tidigare? Ett vanligt knäckebröd kostar 35-40 :-/kg,när fabriken har haft sönder knäckebrödet åt oss tar dom 104:-/kg. Lyxigt förstås att slippa röra vid knäcket med fingrarna ;D

Hasse

Det där är inte trasigt knäcke, utan en lyxig delikatess! Det framgår ju tydligt av förpackningen.     ;)

Andreas

Vilken sorts knäckebröd är det i müslin? Det finns ju mer och mindre lyxigt sånt också... är det nåt handgjort stenugnsbakat bröd blir det faktiskt lite mer exklusivt än wasa husman.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Andreas: det är säkert inget fulknäcke i den påsen utan ett finknäcke, bakat med tanke på kulturmiljö o tradition. Men tillverkarna har inte brytt sig om att sätta ut näringsvärde på påsen så då kan den ju innehålla lite olika saker dag från dag (beroende på var man sopat golvet NEJ FY det menade jag inte)  ::)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal