Skomakarlåda - Dafgård (4/5)

Startat av Andreas, 2009-11-17 13:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Nötfärsbifar i skysås med bacon, potatismos och skivad körsbärstomat

Detta ser faktiskt bätte ut på min bild av verkligheten än i verkligheten, på plussidan är att mosen är pyntad med lite grön krydda, på minussidan att ytan på mosen är hålig och skrovlig, att det är alldeles för såsigt och att tomatbitarna fullständigt dränkta.

Tomatbitarna smakar bra, men det är hemskt lite tomat man får, jag tror inte ens det är en hel skivad körsbärstomat! Är familjen Dafgård grönsakshatare eller är körsbärstomater en för dyr ingrediens eller har kanske någon en bättre förklaring? Mosen smakar bra. Köttfärsbiffarna har, som vanligt, konsistens åt gummihållet men är fullt ätbara. Såsen är också fullt godkänd men kunde gärna varit fylligare. Sammantaget är smaken bra och eftersom smaken ändå är viktigast blir totalbetyget relativt högt.

Denna maträtt kommer från Familjen Dafgårds nya serie med mindre tillsatser som inte ska innehålla konstgjorda färgämnen och aromer, smakförstärkare samt stabiliserings- och emulgeringsmedel vilket är bra. Men varför innehåller rätten "modifierad stärkelse", "potatisfiber" och "druvsocker"? Det är vad jag vet inget jag behöver när jag lagar mat hemma.

¤ Utseende: 2/5
¤ Konsistens: 3/5
¤ Smak: 4/5
¤ Helhetsbetyg: 4/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal