Veckohandla ger vuxenpoäng, hur gör Du?

Startat av Kari, 2007-06-26 09:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Ja, livsmedel på macken, Pressbyrån och 7/11 borde vi bojkotta, visst får man skylla sig själv för taskig planering och köpa någon vatten flaska, cola och mjölk då och då men det svider när man ser senare samma eftermiddag att cola halvlitern kostar under 9:- på storaffären..
Att det ska vara så svårt?
Någon som har tips på hur man skaffar sig "vuxenpoäng" i detta ärende?

Tänker man i färdiga menyer en hel vecka framåt, lunchlådor till jobbet på kvällens rester?

Kanske Du har sådan planering och vill lägga upp här på Matforum som exempel? Har vi någon med vuxenpoäng som kan ge oss andra knuff i rätt riktning?

Det handlar om miljö och bensinpengar och tid,

crlhrv

2007-06-26 12:00 #1 Last Edit: 2007-06-26 12:02 by crlhrv
Försöker varannanveckohandla på Willys för att fylla på förråden med konserver, basvaror osv, men annars blir det tyvärr mest lokala Konsum. I området finns också ett flertal oriental-/thailivs som jag går på så ofta jag kan.
Skriver ofta matlistor för en eller två veckor framåt, ofta blir middagarna också nästa dags lunch. Tar aldrig bilen när jag handlar mat.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

En - två veckor? Inte bilen? Här fick Du precis fler vuxenpoäng än Du orkar bära! Grattis!

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari


Andreas

Elka, "vuxenpoäng"... skojar du eller? Jag trodde du var en gammal 40-årig gubbe? Är du inte vuxen då är nog loppet kört för din del. ;)

Jag brukar skriva matlista för en eller ett par veckor, ju fler desto bättre. Sen behöver man inte följa den slaviskt, men man slipper åtminstone fundera på vad man ska äta och man slipper irriteras över att inte ha saker hemma om man handlar ordentligt.

Annars är det inte dumt att ha massor med nödmat hemma som inte finns med på matlistan ifall man nu skulle missat nåt. Har man bunkrat med pasta, ris, fryst kyckling, karré, tonfiskburkar, pesto, parmesanost, bacon osv. som håller länge klarar man sig längre utan att handla. Mjölk håller åtminstone två veckor om det är bra datum, men det gäller förstås att ha ett ordentligt kylskåp.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Citat från: Andreas skrivet 2007-06-26 18:05
Elka, "vuxenpoäng"... skojar du eller? Jag trodde du var en gammal 40-årig gubbe? Är du inte vuxen då är nog loppet kört för din del. ;)

Jag brukar skriva matlista för en eller ett par veckor, ju fler desto bättre. Sen behöver man inte följa den slaviskt, men man slipper åtminstone fundera på vad man ska äta och man slipper irriteras över att inte ha saker hemma om man handlar ordentligt.

Annars är det inte dumt att ha massor med nödmat hemma som inte finns med på matlistan ifall man nu skulle missat nåt. Har man bunkrat med pasta, ris, fryst kyckling, karré, tonfiskburkar, pesto, parmesanost, bacon osv. som håller länge klarar man sig längre utan att handla. Mjölk håller åtminstone två veckor om det är bra datum, men det gäller förstås att ha ett ordentligt kylskåp.


38... *ler*

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal