Banta med pulver

Startat av Filippa, 2009-03-24 14:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Mickan

Citat från: kjpil skrivet 2010-12-06 20:37
Inte dåligt att lägga på sig så mycket muskler och samtidigt tappa  fett. Är inte så vanligt tror jag. Ett tips är apelsinjuice eller andra kcal-drycker om aptiten tryter :) 2000-2900kcal är också en rätt bra ökning.


Ja, jos är inte fel. Bär och annat som friskar upp smaken gör det lättare att äta.

Har ju höjt 2-300 kcal per 3 veckor och inser att styrketräning är en rejäl förbrännare när man kör tungt och länge...
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

All fysisk aktivitet är rejäla förbrännare om man kör tungt och länge, fast aptiten brukar också öka :) Jag låg på 150% av min vilometabolism 30-60min efter löpning trots att jag sov under mätningen.

Mickan

Citat från: kjpil skrivet 2010-12-07 21:37
All fysisk aktivitet är rejäla förbrännare om man kör tungt och länge, fast aptiten brukar också öka :) Jag låg på 150% av min vilometabolism 30-60min efter löpning trots att jag sov under mätningen.


Ja, visst ökar aptiten när man tränar hårt! Jag tycker det är skönt att ha ett matschema att följa både vad gäller mängd mat, sammansättning av den samt vilka tider jag ska äta. Detta gör att man slipper fundera, känna efter, bli vrålhungrig osv.

Man pratar ju en del om mättnadsindex och jag vet att det ligger högt för havregryn. Många av oss upplever kanske att man blir mer mätt av varm mat men jag vet inte om detta är vetenskapligt bevisat eller bara en känsla.

Just nu har jag svårt att få i mig gröt på 70 g havregryn med 3 dl mjölk till och dessutom äta kokt ägg och rapsolja till. Märker att det är lättare om jag mixar det och behåller ägget rått. Tar i lite hallon för att friska upp smaken. Varför känner jag så? Temperatur, variation eller vad?
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

Nu har jag inte gjort någon litteratursökning, men tror att det generellt är som du skriver, att varm mat mättar bättre än kall. Just ägg är en fördel att äta tillagade dock då man på så sätt får bättre biotillgänglighet näring och minskar risken för salmonella och campolybakter även om det är relativt ovanligt i Sverige.

Mickan

Har nu ätit strax över 3000 kcal per dag ett tag och har lagt på mig ett par hekto muskler till och har nu lite mer fett på kroppen. 14,5 procent fett och nu ska vi försöka hålla den fettmassan. Muskler ska det bli mer av. Drömgränsen är 65 kg men det vågar jag knappt drömma om. 60,5 nu så jag får ge det 2-3 år... 
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

- 12 kg nu. Det går sakta sakta sakta nu. Vilket nog är ganska bra. Har börjat träna lite mer också. Spinning i kväll  ;D

Mickan

Vägde in på 63 kg idag och gick leende hela vägen från coachen! Med kreatindepåerna fyllda till max har jag givetvis lite extra vatten i kroppen men nästan ett kg muskler till. Lagt 2 cm på axlarna och 2 på häcken men lika mycket minus i midjan så det går helt åt rätt håll. Häftigt att det går att skulptera en kropp på det här sättet. Strikt kost och 5 tunga pass styrka gör ju att jag inte fått det gratis men när får man det? Älskar detta! Njuter av varje pass och den sunda smärtan i musklerna... Bara att jobba vidare  ;D
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Har vägt mig idag. - 13 kg. Den läskiga vågen talar om kroppens "riktiga" ålder. För 13 kg sedan var min kropp 15 år äldre än vad jag egentligen är. Nu är den 3 år äldre. Så det känns bra!

kjpil

Inte dåligt, gratulerar! Är det 9 månader nu?

annamaria

Citat från: kjpil skrivet 2011-04-07 20:50
Inte dåligt, gratulerar! Är det 9 månader nu?


Tack snälla. Ja nästan 9 månader, så jag har tagit det långsamt, det känns bättre så. Många rasar ju 13 kg på betydligt kortare tid. Jag har 3 kg kvar till målvikt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal