Hur undvika dubbel-trådning?

Startat av Kari, 2007-11-08 11:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Hej, jag heter Elka och är dubbel-trådare. Det syns inte på mig. Antagligen född sån. Förmodligen kommer jag alltid vara det.  ;)

Skämt o sido, detta är ett problem som finns i alla forum till administratörernas fasa. Vissa forum finns det medlemmar och admin som bryr sig om detta och påpekar samt rättar till. I andra inte.

Jag inser inte att det finns någon enkel lösning för då hade det väl redan funnits, men om någon har en idé om hur man skulle kunna göra det enklare för D-T som mig.. För ensam är jag väl inte?

Visst skall man söka om det redan finns i "sökrutan" men det ger inte alltid svar som är klockrena.

---
Nu hoppas jag att denna tråd är unik.  :-[

agnetasch

Uppriktigt sagt, gör det så mycket att vissa trådar blir dubbla? Ofta är det väl en gammal tråd som dubbleras o i den nya tråden är det nya medlemmar som skriver. Som gammal medlem får man väl kväva irritationen: "Men himmel, det där har vi ju redan skrivit om!" Eller, om man är riktigt gammal, har man glömt den gamla tråden.
Har jag skrivit detta tidigare ???

Andreas

Elka: Du får slå följe med fröken Spears och herr Doherty och skriva in dig på rehab. :)

Men om vi nu ska tala allvar så är väl detta inget direkt problem, jag tycker det fungerar bra som det är nu, det blir inte dubbla trådar så ofta och när det blir det så är det bara att plocka fram Karlssons. Men fortsätt gärna försöka söka innan du startar nytt. Tips: "avancerad sökning" ger träffar längre bak i tiden. (Och om det känns bättre så jo - jag har själv startat dublettrådar... men som sagt lite klister så.)

Agneta: Ja om den gamla tråden verkligen är glömd så är allt frid och fröjd. Men så snart nån kommer ihåg att den finns blir det hänvisningar kors och tvärs och så blir det bara jobbigt att följa diskussionen.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal