Hells kitchen

Startat av Urban, 2007-07-05 18:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Såg att ett nytt program som heter: Hell's Kitchen med Gordon Ramsey (elake kocken) börjar på Måndag den 9/7 19:00. Kan det va nåt att se månne?

kryddburken

Citat från: Urban skrivet 2007-07-05 18:44
Såg att ett nytt program som heter: Hell's Kitchen med Gordon Ramsey (elake kocken) börjar på Måndag den 9/7 19:00. Kan det va nåt att se månne?


Vilken kanal går det på?

crlhrv

Hells Kitchen har gått på tv förut.. han kan verkligen konsten att vara osympatisk den där Ramsey!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

kryddburken

Citat från: crlhrv skrivet 2007-07-05 20:25
Hells Kitchen har gått på tv förut.. han kan verkligen konsten att vara osympatisk den där Ramsey!


Jaaa.... *S* Men på vilken kanal??

crlhrv

Han har två lite nyare program också Kitchen Nightmares och The F-Word
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Tyvärr vet jag inte vilken kanal Hells Kitchen går på..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Sorry allihopa. Hells Kitchen går på 3án

Andreas

Citat från: crlhrv skrivet 2007-07-05 20:25
Hells Kitchen har gått på tv förut.. han kan verkligen konsten att vara osympatisk den där Ramsey!


Jag hade aldrig sett Hells kitchen förut, men nu har jag följt det måndag-torsdag denna vecka på 3:an klockan 19. Jag tänkte först säga emot dig och att Ramsey inte är osympatisk utan egentligen mest konstruktiv, men då hade jag bara sett "Elake kocken/Kitchen Nightmares". i Hells kitchen är han faktiskt rätt elak när han tilltalar de tävlande.

Hells kitchen är kul, fast det blir faktiskt på gränsen till för mycket gormande ibland... förhoppningsvis lugnar det ner sig nu när de värsta klantskallarna lämnat serien.
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Detta är första gången som jag ser Hell´s Kitchen, och visst är Herr.Gordon elakare än nånsin i detta program jämfört med elake kocken?.
Tänk att ha honom som arbetsgivare  :o

smakakarin

Jag har följt Hell´s Kitchen sedan det började sändas på 3:an. Han är så grym Gordon Ramsey! Hade jag varit en av kockarna där hade jag garanterat börjat grina när han dundrat fram som en ångvält på det där sättet. Speciellt när han börjar kalla tjejerna för "dumma feta kossa, fucking bitch" och liknande.

Han har väl dåligt ordförråd, stackarn  ;)

Andreas

Jo vissa saker han säger är definitivt över gränsen. Men samtidigt förstår jag att han blir arg - är inte alla deltagare någorlunda utbildade kockar och ändå misslyckas de så väldigt mycket?

Sen är väl Ramseys utbrott både show och en medveten del av prövningen just att klara av det tuffa klimatet i ett kök. Jag har aldrig arbetat i ett restaurangkök men jag har hört att jargongen kan vara väldigt hård.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal