Fullkornspaj grillade grönsaker - Felix (4/5)

Startat av Andreas, 2008-06-27 13:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Grillade grönsaker med orientalisk böndip

Har förut klagat på oskicket att använda folieformar i oödan och det gäller även denna paj. Bucklig är den dessutom och pajen är trasig i kanten, men frånsett det är det en utseendemässigt fin paj med bra gräddning och färglada grönsaker.

Jag upplever inte denna deg seg på samma sätt som Fullkornspaj kalkon & broccoli trots att det rimligen är samma, kanske är det gräddningen som är annorlunda.

Smaken är riktigt god med en hel del grönsakssmak och en sås som är lite syrlig som creme-fraiche och med en taco-ton i bakgrunden. Men böndip skall där vara, var är den? Min definition på en dip är något man kan dippa någonting i. Tyckte kanske Felixfolket kanske att böndip lät mycket skojigare än bönsås?

Pajen innehåller jästextrakt och smältsalt (vad nu smältsalt är för nåt).

¤ Utseende 4/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 4/5
¤ Helhetsbetyg 4/5
Den som inte frågar får inga svar.

Lucy

Det här är en älsklingspaj från min sida, jag kan faktiskt nästan leva på den här pajen, kanske inte så sunt men men... Tycker att smaken från böndippen är pikant och god och pajskalet lite lagom knaprigt med god smak och konsistens. Grönsakerna är oftast av god kvalitet med lite spännst. Men visst, håller med om att dipp egenligen ska gå att dippa... men de har väl brett ut den lite får man fömoda.. bönsås låter ju faktiskt inte så skoj inte  :) Jag gillar deras fullkornspaj med lax och spenat också men den är inte lika god som denna. Anser dock att pajen behöver kompletteras med något för att man ska bli mätt, lite extra grönsaker/bönor, en macka eller så för 215 g är ju inte så mycket...

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal