Utekök till grillplatsen

Startat av Andreas, 2008-06-29 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

SvD bostad lockar här http://www.svd.se/bostad/nyheter/artikel_1406921.svd med en liten bildserie på utekök mellan 1.300:- och 40.000:- Men inget av dem är vad jag skulle vilja ha. Jag har helst grillen vid sidan av. Och att kalla en pytteliten bänk eller ho för utekök är väl ändå tokigt? Och Rustas rosa plastvariant är alldeles för plastig och skrikig.

Nej bredvid grillen skulle jag vilja ha nåt smidigt och snyggt på hjul med en bänkyta på 100x60, ho med varm- och kallvatten samt två stycken elektriska plattor för potatis och såskok, finns det?

Är det förresten nån som redan har ett utekök till sin grillplats eller funderingar på ett? Hur ser det ut?
Den som inte frågar får inga svar.

Dennis Lundin

Nja inget som passade mig heller. Skall man ha något så får man nog bygga det själv.

agnetasch

Aldrig i livet jag skulle vilja ha ett utekök i rostfritt. Det bara skriker storkök o restaurang o vem vill inreda sitt fritidsparadis med jobbutensilier?
Jag blev förälskad i Willab Gardens utekök i odlad teak (bardisken kan jag ta på köpet)
http://www.willabtradgard.se/main/produktinfo.asp?AvdID=522&Page=1&Show=

majastina

Hej, jag letar efter någon som har utekök i Göteborg eller Gbg-trakten! Mejla gärna: maja-stina@elvaljud.se

agnetasch

Välkommen majastina! :D
Menar du någon som har ett eget utekök som du vill göra ett studiebesök hos eller menar du en firma som säljer utekök?

helfgren

Varför inte bygga ett själv. Är man lite finns ju detta utekök som jag själv tänker bygga i garaget i vinter och ställa ut det till sommaren. Lägger in en länk som leder er till en komplett bygg beskrivning med ett ca pris dessutom på gör så här`s hemsida.

http://www.gds.se/Shared/bildbank/se_pdf/SVGDS122007_5032_Udekokken.pdf

Det är ju helt ok tycker jag och absolut ingen storköks känsla.
Hoppas ni gillar det.
Carpe diem

agnetasch

Absolut ursnyggt! Ingen storkökskänsla nej :D

Kan du inte fotografera ditt byggande o framför allt; ditt resultat.

PS Får vi komma på invigningen? ;D

helfgren

Jag kan lägga in lite bilder när den är klar , vilket jag hoppas ska bli till våren .

Och ni är välkommen till invigningen  ;) .
Carpe diem

Hasse

Mycket tjusigt! Men blir inte köket rejält smutsigt av att ständigt stå ute? Jag tycker att det borde vara mer praktiskt med något man kan stänga om.

helfgren

Köket tar du in på vintern och det är väl som med altanen , att man får rengöra den lite nu och då för att den ska vara riktigt fräch.
Carpe diem

roffekock

Skulle vilja ha lite fart på den här tråden igen det börjar ju bli aktuellt ingen som har något på G. ???

rolf
Matforum är bäst

Kurtson

Vi får väl speca upp hur vi vill ha det och sedan länka så mycket det går.

helfgren

Jag ska ta och på börja mitt bygge av ett utekök , jag vill ha det som på länken fast jag skulle vilja ha det på altanen och jag vill ha en gasolplatta på mitt kök . Blir mer praktiskt att ha det på altanen då grillen står där .

MVH// Henrik
Carpe diem

helfgren

Jag kommer att avsätta en sida på altanen till ett utekök , kommer att bli en bänkskiva med diskho och rejält med arbetsyta då längden på bänkskivan blir ca 3 meter . Sedan kommer grillen att placeras i vinkel till bänken . Kommer även att bli någonform av hyllplan under och över arbetsbänk . Det jag tror kan bli ett problem är att det är tak över hela altanen och att det blir lite rökigt när man grillar , men det får vissa sig när det blir klart i sommar  ;D .

MVH/ Henrik
Carpe diem

helfgren

Nu börjar mitt utekök att ta form , blir som jag beskrev i mitt tidigare inlägg . Blir inte rökigt som jag trodde av grillen . Kommer bilder när jag har lagt ditt en riktig bänkskiva , har bara en formplyfa nu . Måste ju se bra ut om man ska lägga ut bilderna här  ;) .

MVH// Henrik
Carpe diem

Ia

Vad nyfiken jag är! Skynda ut med bilderna nu! :)
Ia´s Matblogg

helfgren

Citat från: agnetasch skrivet 2008-09-19 09:59

PS Får vi komma på invigningen? ;D


Invigningen har tyvärr varit men är välkommen ändå :) .
Carpe diem

agnetasch

Får vi bara se bilderna så kan vi väl ta oss själva ett litet glas skumpa framför datorskärmen ;D

Fröken Dill

Jag är nöjd med min serveringsvagn från IKEA.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80035920
Min kille har lackat den i massor med lager, som man gör med båtar och den står aldrig ute i regn. På vagnen står ofta min wokbrännare och ibland några baljor för utedisk. Grillen fungerar bäst på sidan om.
Tycker fröken Dill

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal