årets glögg

Startat av Filippa, 2009-09-04 11:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Hej alla !

Årets glögg är avslöjad och om man inte vill vara utan den till jul så kan en idé vara att förhandsboka på www.bokablossa.nu.



God jul hörni !  ;D

agnetasch

Låter riktigt gott! Måste jag prova :D
Är det någon som vet vad den där multiboxen innehåller? De tre populäraste glöggårgångarna, vilka då?

Filippa

Hjortron, lingon och blåbär innehåller multipacken.

agnetasch

Citat från: Filippa skrivet 2009-09-04 12:19
Hjortron, lingon och blåbär innehåller multipacken.
Det var svenskt så det förslår ;D

Mickan

Jag längtar... Nu är jag tråkigt nog en sån där som nästan bara gillar "barnglögg". Blossa grön ska det vara för mig. Ja, jag vet att vissa fnyser och suckar att den är alldeles för söt. JAG gillar det! För att träna mitt smaksinne brukar jag smaka av även andra sorter och årets Blossa är redan bokad. Maken gillar dem dessutom! Jag tycker också att det är roligt att göra egen och har ofta hemgjord saft som bas. Blåbär  ;D
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Den här: http://matforum.nu/index.php?topic=1966.msg20495#msg20495 väntar nere i matkällaren.
Glögg ska visst bara bli bättre av lagring sägs det. Jag har ingen aning, det får vi se. Det här är ingen "barnvariant", mycket smakrik och enligt mig ganska stark. Jag är nog egentligen lite mer som du Mickan, gillar barnvarianten.

Mickan

För oss som inte gör egen:

Årets Blossa smakar clementin och det gör den verkligen. Ganska frisk och inte allt för kryddig. Helt ok men inte lysande.

Jag dricker mest lättglögg och ska försöka få tag på Blossas lingon och apelsin i morgon.
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

Nej, den var inte helt lysande. Väldigt snäll och anonym clementin.  Lite besviken.

Mickan

Jag har precis smakat av Blossa lingon som var jättegod. Frisk lingonsmak och alldeles lagom söt. Först tyckte jag den var lite tunn men den var bara positivt mindre söt än vanlig Blossa Lätt. Det stod på flaskan att det var en gnutta enbär i men det kände jag inte. Glöggkryddorna var lagom framträdande för att lingonen skulle stå i centrum.
Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Åh, att den där lingonglöggen från Blossa vinner än mer i längden. Den är  oerhört frisk och passade fint till en crostini med lantpaté. Testa!
Video meliora proboque deteriora sequor

crlhrv

kan någon rekommendera en bra jobbvänlig glögg?
jag är inte speciellt mycket för de här jättesöta varianterna, den får gärna vara lite mer åt det "vuxna" hållet.

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

annamaria

Har precis förbokat två fina flaskor med årets Blossa Glögg. Den ska smaka saffran, cognac och pomerans. Nöjd!

Mickan

Citat från: annamaria skrivet 2010-09-07 20:08
Har precis förbokat två fina flaskor med årets Blossa Glögg. Den ska smaka saffran, cognac och pomerans. Nöjd!


Åh, tack för att du tog upp det! Ska också boka. Själv dricker jag bara "barnglögg" men i alla fall. Kul att bjuda på plus att maken inte alls delar min smak. Förra årets Blossa lingon blev en favorit.
Video meliora proboque deteriora sequor

johanbe

Vilken är den bästa glöggen? Personliga åsikter välkomnas varmt!
Matpolisen Johan
http://matpolisen.wordpress.com

"The act of feeding someone is an act of beauty, whether it's a full Sunday roast or a jam sandwich, but only when done with love." - Matt Preston.

Andreas

Jag är inte en så stor glöggdrickare att jag kan nämna nåt fabrikat sådär, men jag vet vad jag inte gillar - när det är allldeles för sött och när det är alldeles för spritigt - godaste glöggen har alltså förhållandevis låg både socker- och alkoholhalt. Vill jag bli på lyset dricker jag faktiskt hellre renat direkt ur flaskan.

Citat från: annamaria skrivet 2010-09-07 20:08
Har precis förbokat två fina flaskor med årets Blossa Glögg.


Hur gör man för att förboka?
Den som inte frågar får inga svar.

johanbe

Matpolisen Johan
http://matpolisen.wordpress.com

"The act of feeding someone is an act of beauty, whether it's a full Sunday roast or a jam sandwich, but only when done with love." - Matt Preston.

alsa

Har provsmakat av årets nya "saffrans" glögg från Blossa, jag ger den 4 av 5  poäng  ;D
Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

Krista

Fin guldig flaska också. Har en blå glittrig flaska från nåt år, ska köpa en sån här också så får de stå och glittra bredvid varandra i bokhyllan.

Andreas

Köpt eller druckit någon god glögg än?

Här är vinnarna i några av årets glöggtester
¤ DN "Bäst blev den svenska Dufvenkrook"
¤ HD "Bästa glöggen heter fortfarnade B.L.O.S.S.A!"
¤ GP "vinnare, Dufvenkrooks Original ... sockerfria Tindra"
¤ Icacuriren ger fem hjärtan till Snälleröds Ekologiska Starkvinsglögg Vit, Grythyttan Skogsglögg, Blossa Starkvinsglögg Röd.
¤ UNT ger fyra kajor till Blossa Vinglögg, Dufvenkrooks Original Starkvinsglögg, Blossa Starkvinsglögg Röd, Grythyttans Skogsglögg, Blossa 10 Saffran, Kiviks Äppelglögg Apelsin Saffran, Blossa Trestjärnig Glögg Spetsad med Cognac.
¤ SvD ger en femma till Vintra Starkvinsglögg Röd Eko, Vintra Starkvinsglögg Röd, Blossa*** Cognacsspetsad, Blossa Årgångsglögg småflaskor
¤ Sydsvenskan rekommenderar Blossa Trestjärnig Glögg spetsad med rom
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal