En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Underforum  (läst 2779 gånger)

Anne

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
    • Anne's Food
Underforum
« skrivet: 2007-06-29 09:17 »
Jag är inte så förtjust i de underforum som finns. Det är svårt att se när det finns nya inlägg, eftersom de inte är mer i "resten" av forumlistan, och jag tycker att både drinktilltugg och knivar gott kan få vara egna "fullforum". Alternativt tas bort, och helt enkelt ingå i något annat.
Anne's Food - min matblogg

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6561
    • Visa profil
    • Matforum
SV: Underforum
« Svar #1 skrivet: 2007-06-29 12:05 »
Tack för att du tar upp detta!

Jag håller med dig om att undertavlorna känns lite undanskuffade. Men anledningen till att knivar och skärbrädor fick en egen underavdelning var att inläggen om andra köksredskap var helt dränkta bland just knivar och skärbrädor. Samma med tilltugg, på sikt skulle ingen skulle hitta igen de inläggen ifall de ingick i drycker.

Och jag tror inte heller att så många gillar alternativet med jätte-jätte-jätte många tavlor i en enda lång radda som gör att man får scrolla i evigheter för att gå igenom förstasidan..? Det är ju det som är alternativet på lite sikt när antalet tavlor kommer att öka i takt med ökat antal inlägg och ökat krav på än mer kategorisering.

Fler synpunkter mottages tacksamt.
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
    • Anne's Food
« Svar #2 skrivet: 2007-06-29 12:47 »
Jag skulle nog hellre se Tilltugg ihop med kanske förrätter, småmat, plockmat osv i en egen forumdel. Det knepiga med underforumen är att de inte riktigt syns i strukturen, utan att man får klicka "en gång till". Och då missar man (jag!) dem lätt :)

Sen skulle jag nog gärna vilja ha lite mer organisation i ordningen av forumen. T.ex. vete sjutton on grill och rökning ska ligga först, utan jag ser hellre lite tydligare "rubriker", och så att dessa trots allt ganska perifera tillagningssätt lite längre ner.. Men jag är inte alls färdigtänkt här utan jag bara spånar :)
Anne's Food - min matblogg

Igk

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2007-06-29 13:14 »
. vete sjutton on grill och rökning ska ligga först, utan jag ser hellre lite tydligare "rubriker", och så att dessa trots allt ganska perifera tillagningssätt lite längre ner..
:o :o :o :o :o :o

;D

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6561
    • Visa profil
    • Matforum
« Svar #4 skrivet: 2007-06-30 14:42 »
Igk: var lugn, ingen ska ta grillen ifrån dig. :)

Anne: ja tilltugg tillsammans med smårätter förrätter och småmat skulle kanske fungera. Vi får se vad som händer och åt vilket håll forumet utvecklas.

Ser du till antalet inlägg i grillavdelningen så är det rätt att ha den först, men sen är det absolut inte säkert att den kommer att ligga överst när högsäsongen för grillning är över.

Vad gäller rökning osv. så får vi väl se hur mycket det blir skrivet i den avdelningen, det är kul att prova med nya avdelningar och stuva om lite då och då. Vad gäller placeringen så tyckte jag att det var ganska naturligt att den låg rakt under grillavdelningen eftersom rökning och BBQ är nära besläktat.

Att grillning och rökning som du säger är lite mer perifera tillagningssätt är inte det huvudsakliga i mina ögon, det huvudsakliga är hur mycket intressanta trådar man kan skapa kring dem. Ger du oss 100 trådförslag på småkaksbakningsteknik så startar vi en småkaksbakningstekniksav delning i eftermiddag. ;)

Inget står skrivet i sten och vi är väldigt öppna för förslag och förändringar. Diskussion är bra.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 2142
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2007-07-04 10:33 »
Utan att tänka mig för; Klart att ämnen ska gå i populäritets ordning, mest besökta överst osv, men det ställer till det kanske, rent tekninskt?

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -