Cupcakes och muffins!

Startat av Karolina, 2012-02-12 13:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Karolina

Mina cupcakes och muffins ser alltid fina ut när de gått klart i ugnen, men när jag tar ut dem sjunker de efter ett tag ihop och får en grop i mitten istället för en fin, bullig topp. Vad gör jag för fel, o orakler på matforum?

Karolina


klara

Citat från: Karolina skrivet 2012-02-12 13:03
Mina cupcakes och muffins ser alltid fina ut när de gått klart i ugnen, men när jag tar ut dem sjunker de efter ett tag ihop och får en grop i mitten istället för en fin, bullig topp. Vad gör jag för fel, o orakler på matforum?


Lägg på glasyren efteråt? Om du nu inte redan gör det förstås...

Karolina

Jag brukar lägga på glasyren när de svalnat, då har de redan sjunkit ihop :(

agnetasch

Ibland gör jag sega chokladmuffins d.v.s muffins som ska vara lite säckiga o kletiga i mitten. Jag brukar göra dom i vanliga bullformar av papper där dom kan välla ut lite som dom vill. Men en gång tänkte jag styra upp dom lite o ställde formarna i en muffinsplåt. Trots samma tid o temperatur blev baket inte bra; muffinsarna blev alldeles för fina. Dom blev höga o tjusiga, jämnt genomgräddade o inte alls "kletsega" Det kanske kan vara ett knep för dig? En liten "järnkorsett" för varje muffins eller gör du dom redan nu i muffinsplåtar?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal