Gastronomiska akademien och dess Kalender

Startat av Andreas, 2007-07-31 14:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Citat från: Andreas skrivet 2007-07-26 16:47
Men irriterande med en sallad som heter samma sak och innehåller helt olika. Man skulle haft något slags mathistoriskt lexikon där man ser var olika rätter kommer ifrån och hur de utvecklats, finns det?


Citat från: agnetasch skrivet 2007-07-26 17:59
Du får samla på Gastronomiska Akademiens Kalender som kommer ut varje år.Där kan man hitta många intressanta tillbakablickar ang mat.Den har getts ut i 47 år så läsning finns ;D


Gastronomiska akademien, vad är den bra för och hur blir man med?

Agneta: Samlar du på kalendern?

Hur får man tag på kalendern? Finns den på biblioteket?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Själva Gastronomiska Akademien har jag inget kläm på,men är man intresserad kan man läsa här:http://www.gastronomiskaakademien.com/index_ga.html
(Lägg märke till att det är en dam från Matmagasinet som blivit tilldelad en guldpenna)
Deras kalender känner jag till desto bättre,i alla fall de 30 första årgångarna.Jag använde en hel sommar till att läsa dessa pärlor som jag lånade på Lunds Stadsbibliotek.Nu verkar de svårare att hitta på biblioteken,men jag såg att Dialekt-, ortnamns- och folkminnesarkivet i Umeå har några av dem .

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal