Jag tror att det säkert blir riktigt bra i den gasolgrillen... Weber misslyckas sällan med sina grillprodukter.. Vet inte av nåt misslyckande än iaf.
Det är väl det att jag är lite konservativ när det gäller grillning hehe!..
Jag gillar kombinationen kol o rökspån.. Känns som mer äkta på nåt vis.
Hur som helst.. Jag har sagt det förrut, och säger det igen. Jag har inget emot gasolgrillar och förstår dom som gillar det.
Själv så siktar jag på att köpa en Weber Gold Touch med sidobord (eventuellt till sommarn).
Det är en grill som har allt jag önskar 
Då gör jag intrång i detta forum också!
De tester som gjorts med blindtester mellan olika grillmodeller så brukar folk inte känna någon skillnad, oftast så får man fram att gasolgrillens mat är lite saftigare.
Man bränner inte lika lätt på en gasolgrill som på en kolkrill (brikettgrill, man skall INTE använda kol annat än till ässjan)
Jag har testat och grillat en hel del på weber och landmann, Den sistnämnda kan vi plocka bort , det är den typen av grillar som gett gasolgrillarna lite dåligt rykte.
Jag har numera en webers 3 brännars gasolgrill sedan 4-5 år tillbaka och den används ca 25 dagar i månaden nu i högsäsong och kanske bara 3-4 i under vintermånaderna.
Jag har några brikettgrillar också och de kör jag julskinkan på, wokar m.m. de används oftast när man har gäster och skall hålla på länge.
Men i slutändan vurmar jag för gasolgrillar, de är smidiga och snabba.
bara det att man kan grilla inom 10 minuter är värt en hel del.
Lite roligt att ni som bor norrut nämner att ni sett och hört om webers gasolgrillar, men inte så många har. de har inte riktigt haft det lätt att sälja sina grillar norr om mälardalen eller långt in från kusterna.'oljefatet duger bra' :-)
Fast i år har det tagit fart.
Jag har i min stora gasolgrill en röklåda då jag kör riktig bbq, dvs runt 100-115 grader och långsamt, så där blir det mer rök/grillsmak än jag någonsin fått med någon av mina brikettgrillar, bortsett från röken då.
ekonomin är helt till gasolens fördel.
jag som grillar mycket gör av med ca 3-4 10kg's gasoltuber på ett år, vilket är en kostnad på ca 1100-1200 kr, vill inte ens fundera på vad briketter skulle kosta.
väl mött.
/Fredrik