Fel på paprika & omelett

Startat av nk, 2016-12-02 09:45

Föregående ämne - Nästa ämne

nk

Jag skulle skära till ett par paprikor, en gul & en röd. Jag upptäckte de här "felen" på dem:

Den gula paprikan:
Det var en grön utväxt inuti, förutom delen med kärnhuset som brukar sitta där. Den gick att skära bort utan att det blev något synligt kvar.

Den röda paprikan:
Det var en skrovlig yta på insidan av det röda "köttet".

Tror ni det kan vara farligt att äta dem?

Nu till frågan om omeletten:

Måste man tillaga hackad lök & paprika som man ska ha i en omelett innan man lägger dem i omelettsmeten?

Hasse

Paprikans färg varierar med hur mogen den är. I början är den grön och skiftar sedan åt det röda hållet. Vi får väl acceptera en liten "utväxt" i paprikan eftersom de kan variera i utseende. Skrovlig insida är det på alla paprikor som jag har använt, så det är inget onormalt. Ät utan oro!

Du måste inte tillaga löken och paprikan innan du lägger den i smeten. Men du tycker kanske att det blir lite väl krispigt och skarp smak om du använder grönsakerna råa. Det är helt en fråga om tycke och smak. Personligen skulle jag fräsa grönsakerna en stund innan jag använder dem i omelett. Inte för att man måste, utan för att jag tycker att det blir godare.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal