Pepparbiff - Findus (3/5)

Startat av Urban, 2007-08-14 15:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Idag blev det åter en fryst rätt till Lunch varvid jag valde Findus Pepparbiff på meny´n.
I tillagat tillstånd ser rätten lite blek ut och inte så jätteaptitlig. Såsen som fanns i gratängen var helt ok men aningens för salt.
Potatisen smakar också ok, fast konsistensen upplevs som lite gummigaktig. Gratängen är toppad med ost (lite väl snålt bara) vilket lyfter gratängen ett snäpp upp.
Grönsakerna är halvkrispiga och lite för vattniga i smaken för att få ett ok från mig. Rödvinssåsen är god med en tydlig rödvinskaraktär (synd att det var alldeles för lite av den bara). Pepparbiffen är god med en bra konsistens, dessutom har den en tilltalande pepprig smak som passar bra ihop med rödvinssåsen.
Detta är en helt ok rätt som slinker ner vid hunger men inte så mycket mer.
Hade findus satsat på att lägga i lite mera rödvinssås och fixa en bättre potatis i denna rätt så hade den fått en 4á.
Men som läget är nu så blir det endast en 3á.



¤ Utseende 2/5
¤ Konsistens 3/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 3/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)

muminkexx

jag tycker den var god men potatisgratängen är ganska såsig.-men annars tycke jag den är helt okej. har ätit betydlig värre färdigmat. 3,5/5

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal