Död råtta tvingade krogen Julien vid Götaplatsen i Göteborg att stänga

Startat av Andreas, 2007-09-08 08:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

"Miljöförvaltningen upptäckte allvarliga hygieniska brister efter klagomål från en gäst.  ... lokalerna var smutsiga med eftersatt underhåll. Dessutom fanns råttspillning på golvet i källaren. Under trappan vid varumottagningen låg en död råtta ... det var för varmt i kylarna vilket innebär att bakterier växer till sig, råa varor blandades med beredd mat"

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=367562

Någon som besökt denna krog?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Nej som tur är inte. Även restaurangen La Vacca på Folkungagatan i Göteborg fick stänga.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=367587
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Jag har varit på Julien en gång o aldrig mer, jag vet faktiskt inte varför. Det var inte att det var jobbigt att vada i råttor ;D utan istället avsaknad av någonting. Är man inte mer mån om kundens grundläggande behov;att komma levande från krogen, återspeglas detta i matlagning o service."Ät upp,ge oss dina pengar o gå,det finns andra som väntar" var signalerna man fick, klart man inte återkommer.

PS Jag har en äcklig bildserie på en mås som slukar en död råtta,får jag visa den? ;D

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Calle: Hur ofta kommer sådana här nyheter om Göteborgskrogar egentligen? Är krogarna i Göteborg snuskigast i Sverige?

Agneta: Minns du nåt om hur maten var?

Normalt hade jag nog sagt nej till äckliga bildserier men det kan ju faktiskt vara väldigt passande i denna tråd så jag instämmer med Calle! Prova så får vi se hur äcklig den är. :)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Maten på Julien var,eh,lite blek,både till utseende o smak.

OK här kommer den hungriga måsen.Det är sex bilder som jag ska försöka förmedla.KÄNSLIGA TITTARE VARNAS

agnetasch


Hasse


crlhrv

Sköna bilder! Men fågeln blir säkert jättarg om du kallar den för mås eftersom det är en trut  ;)  ::). Dock svårt att avgöra om det är en sill- eller havstrut.

Frågan är nu, är det där DEN råttan som talas om i artikeln? De kanske slog ihjäl den med saucepannan och slängde ut den på gatan?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Tack för fina bilder Agneta, var lite orolig för att det skulle vara nåt värre men det där var ju ganska trevligt.

Men blek mat sa du, serverades det kanske albinoråttor den dag du var där?
Den som inte frågar får inga svar.

Tracey

Agneta: Verkligen helsköna, överraskande, annorlunda, vidriga och roliga bilder! Skriv 'ttt' under! :D

Nu vet jag inte om jag kommer få ner min middag...

agnetasch

Andreas:Pocherad rått-trut med albinomus-mousse.SÅ var det ;)

Tracey:Tyvärr,tyvärr har jag inte tagit bildsviten själv.Hade jag varit vittne till händelsen hade jag nog skrikande sprungit därifrån o inte kallblodigt plockat fram kameran.

Anso

Jag har varit där flera gånger. Enligt min åsikt gör dom väldigt god pizza (har typ inte testat deras andra mat mer än en gång för 7år sedan då jag blev bjuden). Jag tycker det är riktigt trist att läsa den artikeln... 1 timme efter jag ät en mumsig pizza där :-X Varför låt den inte på nätet redan kl 9 på morgonen? Varför efter lunch (se tiden: Uppdaterad: 2007-09-07 14:22)?

Jag kan säga att artikeln förklarar bristen på folk, däremot den normalt lite slöa servicen var inte bättre för att det var lite folk. Och nu vet jag inte om jag någonsin vill gå dit igen  :'(

Jag är i stort behov av tips på en bra pizzeria där man kan få lufttorkad skinka som pålägg...

agnetasch



Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal