Min äggskärare har dött

Startat av agnetasch, 2007-05-05 10:20

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Min älskade äggskärare gick sönder för en tid sedan.Jag vet inte var jag fått den ifrån(stöldgods?)så jag kan inte köpa en ny på det ställe den kom från.Är det någon som känner igen beskrivningen;den var av aluminium(tror jag)o var "enkel",man kunde bara skiva inte klyfta också.Jag gick till ICA o köpte en ny(plast)men den är inte bra,drar liksom snett så trådarna inte går ner i skårorna alla gånger.Mycket irriterande.Har inte letat någon annanstans.Är det någon som har ett tips på en bra äggskärare?Tack på förhand.

Urban

2007-05-05 16:06 #1 Last Edit: 2007-05-05 16:09 by Urban
Åberopar här och nu en tyst minut för Agnetasch äggskärare... :'(

Har du kollat på Verner o Verner om dom har nån liknande äggskärare där?. Eller Cervera..

agnetasch

Tack för tipset.Ska genast pila ut till Hisingen o kolla på Cervera.Tänkte inte på dom.

Andreas

En äggskärare kanske man borde köpa sig faktiskt. Fungerar det att diska dem i maskin?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Den går säkert att diska i maskin,den gamla gick i alla fall,men jag brukar bara skölja av den i varm vatten,lortigare brukar den inte bli 8)

agnetasch

Jag hittade en äggskärare på Järnia,bara snubblade över den!Rejäl sak i metall,lite dyrt med 89:-,men jag ska ha den livet ut.Det blev ingen tur till Cervera,lika bra det,annars hade väl plånboken varit tom nu.

Urban


Knivmannen

Jag har en äggdelare i lagret. Den har legat där några år nu och samlat damm. Kan lägga ut en bild om någon är intresserad. (Avdammad såklart)  ;)
Professionell knivslipare. Har webshop och är både återförsäljare och generalagent för ett flertal välkända knivmärken.

agnetasch

Sätt gärna in en bild.Vad är en äggdelare?Det låter obehagligt likt äggledare,det är väl inget gynekologiskt instrument? :o


Knivmannen

Hehe!  ;)

Självklart heter det ju äggskärare... Jag ber om ursäkt.

Bild kommer senare.
Professionell knivslipare. Har webshop och är både återförsäljare och generalagent för ett flertal välkända knivmärken.

Knivmannen

Jag har inte hittat äggskäraren. Den måste ha blivit såld.

Jag läste idag en Pixi-bok "Anders bakar kakor" för min yngsta dotter och där skrev dom "äggskivare". Det var ett ganska smart ord faktist...  ;)
Professionell knivslipare. Har webshop och är både återförsäljare och generalagent för ett flertal välkända knivmärken.

Urban

Jaa.. Det låter faktiskt mycket bättre än äggdelare ;D

agnetasch

Citat från: agnetasch skrivet 2007-05-07 19:18
Jag hittade en äggskärare på Järnia,bara snubblade över den!Rejäl sak i metall,lite dyrt med 89:-,men jag ska ha den livet ut.
Det livet varade bara ett år! Skiva inte rädisor med äggskärare från Järnia :-[

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal