Ben & Jerrys glass

Startat av Andreas, 2008-06-04 10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Tinto

Cheescake brownie måste jag testa!

Jag är lite kinkig när det gäller chokladglass, och chokladbitar i glass, gillar det inte. Däremot får det gärna vara KAKOR i glassen, chokladkakor eller andra kakor, så saftiga browniesbitar vore något - gillar cookie dough mycket men egentligen tycker jag själva degbitarna är för söta.

Jag har smakat de flesta B&J-sorter (utom cheescake brownie och strawberry cheescake av de jag kommer på nu, kanske finns någon ny sort också). Man får det man betalar för, så att säga, och jag är inte mycket för sötsaker överlag så ett par paket räcker länge! (om inte sambon portionerar, då tar hela burken slut ;) )

Har ni provat ligga i badkaret en het dag, med en bubbelbit från Lush i bara ljummet vatten och en burk B&J-glass? Om inte - gör det.

Tinto

Jo, det jag skulle säga men glömde är att jag tycker det är för mycket choklad i Ben o Jerry-glassarna. Tänk om det kom en glass med massa nötter och kanske fudge-bitar o någon kolasås..utan chokladbitar eller chokladglass. MMmmmmm!!!

Mickan

Citat från: Tinto skrivet 2009-06-28 00:06
Cheescake brownie måste jag testa!

Jag är lite kinkig när det gäller chokladglass, och chokladbitar i glass, gillar det inte. Däremot får det gärna vara KAKOR i glassen, chokladkakor eller andra kakor, så saftiga browniesbitar vore något - gillar cookie dough mycket men egentligen tycker jag själva degbitarna är för söta.

Jag har smakat de flesta B&J-sorter (utom cheescake brownie och strawberry cheescake av de jag kommer på nu, kanske finns någon ny sort också). Man får det man betalar för, så att säga, och jag är inte mycket för sötsaker överlag så ett par paket räcker länge! (om inte sambon portionerar, då tar hela burken slut ;) )

Har ni provat ligga i badkaret en het dag, med en bubbelbit från Lush i bara ljummet vatten och en burk B&J-glass? Om inte - gör det.


Jag kan inte gå in på Lush utan att nysa! Detta trots total avsaknad av allergier!
Video meliora proboque deteriora sequor

Krista

Jag har smakat B&J Cinnamon Buns (utomlands), jag dog nästan av njutning.
Länk till smaken, B&Js hemsida: http://www.benjerry.com/flavors/our-flavors/#product_id=109

Andreas

Jamaican me crazy är en Ben & Jerry's-glass, eller snarare sorbet, jag inte alls förstår mig på. Konsistensen är skumt mjuk grynig och smaken är ettersöt, konstgjord och samtidigt på något sätt tunn. Tycker nån det här är gott? ???
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal