Kristianstad:Restaurang Peking

Startat av Belladonna, 2011-10-13 11:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Belladonna

2011-10-13 11:17 Last Edit: 2011-10-13 11:26 by Belladonna
Jag och min sambo bestämde oss en kväll för att besöka Restaurang Peking i centrala Kristianstad. Redan i trappan mötes vi av en mjuk och lätt doft av jasminris. En mycket vänligt och tillmötesgående serveringspersonal lede oss in till matsalen och ett bord valdes ut med samtycke från oss. Matsalen var inredd i klassisk kinesisk stil med varma färger och det spelades dämpad kinesisk musik i bakgrunden.
Menyn var mycket bred och det tog oss en tid att välja, men tillslut valde jag grönsaker i lergryta och min sambo anka med ananas, båda i Pekingstyle. Min mat serverades direkt i en mycket varm lergryta och såg rustikt ut, medan min sambos mat serverades vackert upplagt på vit varm talrik. De båda måltiderna såg mycket lyxiga ut och det doftade fantastiskt gott. Smaken var lika god som det doftade och man kände att råvarorna var väl utvalda och hade god kvalitet.
Fast jag blev mycket jag mätt av varmrätten beställde jag in en efterrätt som blev en fruktsallad. Även denna var vackert upplagd i glasskål med fot. Denna blev dock en besvikelse för frukten som hade används var konserverad frukt, vilka jag upplever som bara söta och smaklösa.
Fast efterrätten blev en besvikelse rekommenderar jag varmt Restaurang Peking, för här får du en mycket god servis, trevlig och lugn miljö och god mat som ger stor mättnad och tillfredsställelse.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal