Kyckling Béarnaise - Findus (3/5)

Startat av Andreas, 2007-07-31 16:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Skivad kycklingfilé med béarnaisesås, fluffigt potatismos, grillad tomat och grön sparris.

Denna rätt ser väl hyfsat trevlig ut fast ytan på tomaterna är lite konstig. Potatisrosorna höll sig fint denna gång när jag drog bort plasten helt och hållet innan tillagning. Svårt det där att vissa rätter skall tillagas helt utan plast och vissa med - skulle det kanske gå att märka ut denna detalj lite tydligare på förpackningen?

Mosen är lite för grynig. Kycklingen känns mjuk på ytan som om den skulle vara riktigt saftig men det smakar torrt och okryddat så när som på en burdus vitlökssmak.

Bean är någorlunda OK men lite för syrlig. Tomaten har en god fyllig smak och sparrisen är bra - knaprig och spänstig.

Sammantaget är smaken ganska god men den torra vitlöksskycklingen och den gryniga mosen drar ner betyget.

¤ Utseende 4/5
¤ Konsistens 2/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 3/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

har för mig att den där är okej, dock är bean alltid syrlig i fördigrätter :S

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal