Stockholm: Oljebaren

Startat av Filippa, 2009-07-03 10:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

http://www.oljebaren.com/, ligger på Torsgatan.

Litet hemtrevligt ställe med trevlig personal. Kanske lite jobbigt uteserveringsläge med busshållplatser mm med ändå trevligt.

Vi delade på en charktallrik till förrätt, 3 sorters salami (spansk, svensk och fransk) som smakade alldeles utmärkt.

Pappa åt kanin i krispig feuille de brick med panchettalindad ytterfilé, morötter, dadlar och pistagenötter och jag åt halstrad röding med purjolök, blå musslor, panchetta, skaldjursvinägrett och canellinibönor. till efterrätt blev det vaniljparfait med jordgubbar och creme bruleé.

Mycket gott, lagom portioner och snyggt upplagt.

Förrätterna ligger på 79-120kr, varmrätterna 179-249kr och efterrätterna 59-79kr.

Kan klart rekommenderas, riktigt trevligt med lite annorlunda rätter.  ;D

Betyg 4 av 5 ( jag sparar 5:an till nåt odefinierbart än så länge).

Mickan

Jag måste bara äga detta! Rubriken fick mig att skratta gott för namnet "Oljebaren" har en helt annan betydelse för mig. Det är öknamnet på ett hak vid min mans jobb. Namnet kommer av den extremt flottiga dagens som vissa på kontoret tar till när matlåda eller tid till transport till annan lokal saknas  :D
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

*Skratt* Underbart ! Nej, inget flottigt här inte....mer än den spanska olivoljan till brödet kanske

Ia

Jag gillade också Oljebaren - nästan mest för stämningen, inredningen. Maten var bra, men ingen direkt ny smakupplevelse, men gott var det. Personalen var trevlig och stressade inte på. Det är bland det värsta jag vet, när man känner att de vill att man ska dricka upp det sista och gå.
Ia´s Matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal