Delikatesser på nätet?

Startat av Annsofie, 2007-11-19 10:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Annsofie

Hej
I vår familj gillar vi matlagning, och använder gärna lyxiga ingredienser (hellre några droppar av en lagrad balsamvinäger än en hel flaska blask från ICA!). Det är inte alltid lätt att hitta de där speciella och extra goda ingredienserna, så vi bestämde oss för att öppna en webshop. Nu tänker jag inte göra reklam för den, men jag skulle gärna vilja ha synpunkter innan vi drar igång något. Tror ni att människor söker på nätet efter t ex olivolja, lagrad balsamvinäger, mörk choklad, kaffebönor o s v? Hur gör ni?

Tack på förhand!
Annsofie - Tuvet.se

johannao

Jag söker ibland efter mat på nätet och handlar ibland också. Men de här vanliga lyxvarorna som du nämner, balsamvinäger, olja och choklad, det vet jag var jag kan köpa och köper det på plats. Men det beror kanske på var i landet man bor och hur tillgängligheten för det är!?

Det jag söker är sånt som verkligen är svårt att hitta någonstans i sverige. Det kan vara udda eller nya grejer som man har läst eller hört talas om. Men det finns väl en företagspresentation i det här forumet, där kan du göra reklam för shopen, jag gör gärna ett besök!

Annsofie

Tack johannao. Jag tänkte likadant som du - att alla inte bor i närheten av en bra delikatessbutik. Samtidigt hörde jag att Stockholmare är de som oftast handlar mat på nätet, fast man de borde ha det största urvalet av butiker där de bor. Alla är väl olika. Jag vill gärna ha fler synpunkter!
Annsofie - Tuvet.se

agnetasch

Jag köper kryddor o te på nätet, lätta saker som inte kostar en förmögenhet i frakt. Jag vågar inte tänka på vad det kostar att skicka en flaska olja med posten, men är man desperat o vill ha något kanske det inte spelar nån roll.

Andreas

Välkommen till forumet Annsofie!

Jag stämmer in med johannao, försök gärna hitta lite mer ovanliga produkter, det skulle även locka mig.

Just olja, vinäger, kaffe och choklad känns det annars som att det är lite inflation i, du har väl tittat i webbutikslistan http://matforum.nu/index.php?topic=598 ? Det är dessutom inte alla, fler är på gång...

Fast det finns förstås annat man kan konkurrera med än sortimentet, exempelvis pris, design, god service.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal