Chips med utgånget datum

Startat av Jaggah, 2008-10-29 00:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Jaggah

Köpte en chipspåse idag, efter jag hade ätit ungefär halva påsens innehåll så upptäckte jag att datumet var utgånget.. 2008/10/20
Är det farligt att äta chips med utgånget datum? :P Dum fråga kanske, men jag har ett par påsar till med samma datum och undrar om jag ska slänga dom lr om det går bra att äta dom.. Tack på förhand / J

agnetasch

Varför tittade du efter datumet när du ätit halva påsen? Smakade chipsen illa? Det vore det enda som hade hindrat mig från att äta dom.
Bäst-före datumet är nog så rejält tilltaget att en vecka inte spelar någon roll. Men är du ett datum-freak ska du inte äta dom, då kommer du att må illa bara vid tanken på det utgångna datumet ;)


Andreas

Bäst före betyder just "bäst före" och inte "oätligt efter" så det går jättebra att äta dem. Men sen om jag hade gjort det eller ej beror lite på. Hade jag köpt dem för länge sen och glömt bort dem i ett skåp hade jag förstås fått skylla mig själv och fått äta dem tillsammans med Agneta. Och samma om det varit en enda påse, då hade jag knappast orkat bry mig. Men hade jag nyss köpt flera påsar skulle jag lämnat tillbaka både halväten och oöppnade till affären och bett om pengarna tillbaka. Dels för att jag antar att det blir viss smakförsämring med tiden och dels för att affärerna inte ska sälja varor där bäst-före passerats, det är bra när de får återkoppling på att det blivit fel.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal