Mus i mitt hus!

Startat av Kari, 2007-12-07 12:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Det är så fantastisk att få bo på landet med skogen inpå knuten som bonus!

En annan bonus är alla rådjur, älgar, rävar, fåglar, grävlingar, grannens katter och små söta möss..!  ;D

Nu börjar det bli kallt ute och förra vintern var det ett par hungriga och frusna möss som lyckades ta sig in, få sig en mumsbit i sista sekunden av livet innan fällan gjort sitt...  :'(

Ni som bor på landet, har Ni något bra knep? Jag vill ju helst inte ha in dom, ännu mindre döda.

Katt funkar inte då undertecknad är allergisk.

crlhrv

Finns det inte såna apparater man sätter i eluttaget? Ett par bekanta använder sådana i sitt hus och påstår att det fungerar.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

Mina föräldrar har en "elskrämma" och den är dom mycket nöjda med, dock en rätt dyr historia, tror den gick på 1500:- för 10-15år sedan.

Krossat glas, gift och sånt är heller inte min grej.

Kanske en krydda som dom avskyr?




crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari


agnetasch

2007-12-07 14:58 #5 Last Edit: 2007-12-07 15:25 by agnetasch
Vilken avancerad grej! Mössens Auschwitz. Vad kostar den tro?
Vi har en sån där elektrisk musvrålare under huset. Den var effektiv först, inte en mus i sikte. Den lockade till sig katter i stället; mus i nöd, mus i nöd! Klart det var intressant. Efter ett tag (ett år?) blev den mindre effektiv, hesnade kanske o lite möss började dyka upp. Då tog jag bort soppåsen ur diskbänksskåpet, det var ju där deras huvudsakliga mat fanns. Nu hänger soppåsen fritt i köket, till mannens o mössens förargelse; men får dom ingen mat ger dom sig iväg (gäller båda kategorierna) ;D

Kari

Agnetasch: Slänger Du mat??  ;)

---

Menar Du att musvrålaren är paj eller låter mindre? Kan människor höra ljudet? Eller har mössen lärt sig?

Vilket märke är det på den? Dyr?

agnetasch

Så klart jag inte slänger mat! Men jag slickar inte av förpackningarna som typ Bregott o falukorv varit i  ;D
Det är väldigt svårt att höra ljudet från musskrämman, jag tror att man bara inbillar sig att man gör det. Antingen låter den mindre nu eller så har det genererats en döv generation möss.
Vi köpte skrämman av Soveco i Askim o på den tiden kostade den drygt 1000-lappen.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal