Bästa inlägg juni-juli 2007 och vinnare av presentkorgen

Startat av Andreas, 2007-08-03 17:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Jag och Urban är helt överens, bästa inlägget skrevs av crlhrv.

Den 18/7 skrev han ett långt intressant inlägg med väldigt fina bilder i tråden "Mat, nästan gratis?!" som jag sedan lyfte ut till en egen tråd döpt  "Gratis vildväxande råvaror - växter, bär och rötter" och som återfinns här: http://matforum.nu/index.php?topic=473.0

Enormt bra skrivet och fotograferat, grattis Calle! (Jag skickar ett PM till dig strax.)

Hade det funnits ett andrapris hade det gått till Sweber för hans mycket informativa och inspirerande bildspäckade inlägg "Bbq-grillad hel 2,6 kg benfri karré". (varning många bilder) http://matforum.nu/index.php?topic=411.0

(Har klistrat bägge dessa inlägg högt i respektive avdelning så att de syns lite bättre.)

Vi vill också passa på att tacka alla andra som bidrog med bra, roliga och läsvärda inlägg, tack så mycket allihop!

Hälsningar
Andreas o Urban
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Anne's Food - min matblogg

crlhrv

WHAT!? Vilken kul överraskning så här efter Stones-konserten! Det enda jag har vunnit i mitt liv är en t-shirt från SVT med alla hallåorna på - behöver jag säga att det här är bättre! ;)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

kryddburken

Instämmer helt! Suveränt skrivet, det inlägget har jag missat förut i trådarna!!
Grattis Crlhrv!!!

agnetasch

Det såg man ju direkt att det var ett vinnande bidrag när du skrev det. Ett sånt välgjort inlägg!Grattis Calle!Nu förväntar vi oss att du skriver lite sämre i fortsättningen så vi andra också får vinna lite ;)

Andreas

Calle: Det var roligt att höra! (Och roligt att ni andra instämmer!) Men en sån där T-shirt med hallåorna på lät faktiskt rätt ovanlig, visste inte att SVT hade sånt. Var konserten bra förresten?

Agneta: Än så länge under Augusti har bara Tracey och Anne skrivit var sin recension:
Tracey Megapinne http://matforum.nu/index.php?topic=504.0
Anne Red Espresso http://matforum.nu/index.php?topic=509.0
Så det är väldigt stor chans att vinna fortfarande. Och man kan skriva hur många recensioner man vill.
Den som inte frågar får inga svar.

mums

Läste inlägget, mycket trevligt och lärorikt. Bra med varningen för giftväxten, hade ingen aning om att vi hade sånt här i norden. Man har bara hört om flugsvamp och björnloka.
Stort GRATTIS

crlhrv

Tack tack, jag rodnar även trots att jag inte kan rodna.

Andreas: konserten var grym, men de riktiga Stones-kännarna säger att den var rätt dålig. Men då det var min första gång så har jag inget att jämföra med. Oavsett musiken så var scenen och hela arrangemanget topklass, det är nog bara några av världens störta artister som har sådana shower.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Tracey

Instämmer även jag i hyllningarna ovan: Grattis!!!
Ha en riktigt smaskig helg/kommande vecka - den där korgen såg väldigt delikat ut! :)


Urban

Du återkommer väl med en recension när du testat produkterna hehehe!  ;)

crlhrv

Självklart gör jag det! Får man fråga vems korg-förslag ni valde?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

För att få mer bredd på den blev det en kombination av flera olika.

Jag talade precis med Gourmera och korgen går iväg imorgon, om posten fungerar bör du ha den i din hand i slutet av denna vecka.
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Åh, man tackar. Synd att det inte delades ut något andrapris.  ;D Men jag överlever, att de lite längre inläggen uppskattas betyder faktiskt en hel del.  crlhrv är en värdig vinnare. (semester, ont om tillfällen att sitta vid datorn)
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Andreas

Ingen orsak! Vi får hoppas att någon i branschen med stort hjärta läser detta och skickar dig ett pris. ;)
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Fortfarande ingen korg, dock kanske det inte spelar någon roll då det är alldeles för varmt för att laga mat och luftfuktigheten är 90 %
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Nu ligger korgen på Coop och väntar.. hämtar den efter kvällskursen idag!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.


crlhrv

Japp nu står den uppackad på köksbordet, tänkte skriva vad den innehöll men först måste jag nog förstå vad allting är.. hehe.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Det ska bli spännade att få höra om produkterna i korgen!!. Hoppas att du ska bli nöjd med vinsten  :).

crlhrv

Ok, här kommer lite info om presentkorgen. Kan hända att jag glömt någon produkt som jag ställt undan i nåt skåp  :-[

* Pesto Genovese Extra, 135 gr - Pestosås med 15 % pinjenötter.
* Original Persillade, 1,75 dl volym - Torkad fransk persiljeblandning (persilja, körvel, vitlöl, lök). Används traditionellt till att krydda snigelsmör.
* Condimento Aromatizzato Al Tartufo Bianco, 55 ml - Vit tryffelolja med extra virgin olivolja.
* Mrs. Darlington's Pineapple Curd with Malibu, 200 gr - Smörkräm(?) med smak av ananas och Malibu.
* Svensk Honung, 130 gr - Rosenhonung.
* Svensk Honung, 130 gr - Hjortronhonung.
* Ryttmästarns Gröna Senap, 125 gr - Grön senap.
* Tricolorsalt, 250 gr - Franskt havssalt smaksatt med bellpeppar.
* Nomu veggie rub, 90 gr - Örtblandning med bl a kummin, koriander, tomat, salt, oregano, socker och basilika. Luktar MYCKET gott.
* Blair's Death Rain Chipotle, 43 gr - Stark krydda innehållande bl a chipotlechili, cayennechili och vitlök. Samma tillverkare som Mega Death Sauce!
* Torkad Karl-Johansvamp, 30 gr - Stora bitar av skogens vegetariska konung.
* Aceto Balsamico Di Modena, 250 ml - Mycket vällagrad balsamvinäger med en syrahalt på 6 %.
* Ninas Citronskorpor, 200 gr - Små skorpor med färskrivet citronskal.
* Ninas Saltstänkta Skeppsskorpor, 200 gr - Små skorpor med salt, västerbotten- & parmesanost.
* Little I Pepparmint, 8 gr - Små pepparminspastiller i en väldigt fin liten ask med inbyggd spegel.
* Venus Dippers, 2 st - Små chokladklubbor att doppa i kaffe eller varm mjölk.
* Becks Cocoa Nude, 125 gr - Kakaopulver kryddat med Zanzibarvanilj.
* Shiraz Vintage Chocolate, 100 gr - Choklad innehållande druvor som badat i Shiraz-vin.
* Merlot Vintage Chocolate, 100 gr - Choklad innehållande druvor som badat i Merlot-vin.
* Pinot Noir Vintage Chocolate, 100 gr - Choklad innehållande druvor som badat i Pinot Noir-vin.
* Cioccolato Fondente Extra 70 % - Mörk choklad från Italien.
* Cioccolato Al Latte Bianco Con Pistacchi - Vit choklad med pistagenötter.

Så nu är bara frågan när/hur jag ska använda vissa av produkterna. Tips på vit tryffelolja? Rosen-/hjortronhonung? Ett snigelsmör skulle vara spännande att göra, självklart med tillhörande sniglar. Suveränt att jag nu också har två av Blair's dödskallenyckelringar!   8)

Tack! :)

(jag kan efter lite..eh.. testande meddela att Blair's Death Rain är riktigt riktigt stark. I alla fall om man doppar korvbitar i den..)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Anne

ÅH så trevligt :) Tryffeloljan droppar du över en risotto med sparris kanske, mmm. Hjortronhonungen över lite vaniljglass. Rosenhonungen.. eh.. jag vet inte. Persillade kan du ha till mycket mer än snigelsmör (tack och lov). :) Malibu-curden låter superspännande!
Anne's Food - min matblogg

Urban

Wow!  :o. Jag hade hunnit glömma bort vilka produkter som ingick i korgen. Dom där grejjerna skulle jag inte tacka nej till  ;D.

Du får väl ta och köpa dig en burk sniglar och testa persiladen, själv har jag bara testat med vanligt vitlökssmör.

Fredrik Goldhahn

Schyssta grejjer! Chokoholic som man är blev man riktigt intresserad av de sista ingredienserna på listan. Verkar som du har många goda stunder att se fram emot...

Använd tryffeloljan sparsamt...tar den överhanden är det inget vidare. En tryffelvineagrette funkar alltid om den är rätt balanserad på sallad. Blair's Death Rain Chipotle...smakar det som det låter är det s-t-a-r-k-t...lol

Skriv gärna och berätta om chokladen...ska "genast" söka upp en butik här i LKPG som har en hel del för att se om dessa finns där.

Allt gott!
Fredrik Goldhahn
http://www.eventkock.se

crlhrv

Jag hittade en burk Hjortronsylt i kylen också, får lägga till den till listan :)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Tracey


crlhrv

Tracey: jag är livrädd för att hugga in på sötsakerna, har ju just lyckats cykla bort 2 sommarkilon och så dyker det här upp!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal