Pacojet

Startat av Markus138, 2008-11-13 18:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Markus138

Har stött på en pacojet för många år sedan. Var ett gästspel i restaurangen jag jobbade på. Blev grymt imponerad över vad den kunde göra.
Någon prylfacist som har en Paco?

Ni som aldrig sett en paco, så kan man beskriva den som en supersnabb mixer som mixar frysta råvaror.
Kolla mer här http://pacojet.oana.se/index.htm

Kalle.holmqvist

Citat från: Markus138 skrivet 2008-11-13 18:32
Har stött på en pacojet för många år sedan. Var ett gästspel i restaurangen jag jobbade på. Blev grymt imponerad över vad den kunde göra.
Någon prylfacist som har en Paco?

Ni som aldrig sett en paco, så kan man beskriva den som en supersnabb mixer som mixar frysta råvaror.
Kolla mer här http://pacojet.oana.se/index.htm


Jag såg på Proffsköket att dom hade något som heter Frixair som var en billigare produkt av Pacojet. Kolla in den! Vi kanske kan lägga halva priset var och dela på en annars ;)

webguide

Jag får hem en Pacojet (Pacojet 2) på söndag, blir ju trevligt att kunna göra anständig glass.

Limpan4all

Jo, jag har en sådan hemma, sedan 2006!
Istället för att byta bil just det året så handlade jag en och en massa extra bägare (tror jag har >20st).
Under de första 5 åren så åt glass eller sorbet så gott som dagligen samt självklart Pacojet förberedda soppor till lunch.
Tyvärr så fick jag upp vatten i mekanismen så att nedre kullagret skar, var rätt jobbigt att ta isär den men jag stoppade dit ett av syrafast rostfritt stål (nettopris drygt 1200:-) som var dubbeltätat istället så nu funkar den så fint igen. Det som var svårast var att som privatperson få tag i livsmedelsgodkänt fett till smörjningen av axeln om man inte ville handla 12 patroner om 300g (man behöver ca 25 gram)...
Nu när jag har familj så används den mera sällan men resultatet är alltid perfekt.
Kan varmt rekommendera en sådan, det är livskvalitet som ingen "ny" bil kan ge, och varje gång man använder den.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal