Bröd & Mat Center, Haninge. (5/5)

Startat av Kari, 2007-11-25 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Här har vi hittat ett annorlunda ställe, jo.  ;)

Själva var vi här för några veckor sedan för första gången.
Idag andra gången, men erfarenheten stäcker sig något år tillbaka då mina föräldrar handlar här då och då och har tagit med sig gotti gott!

En utav dessa butiker som ligger konstigt till, man hittar inte dit utan hjälp eller vilsekörning..  ;D (med GPS)

Butiken bjuder på en synnerligen enkel miljö som om man vore utomlands i syd Europa, charmig miljö med bröd och bullar huller om buller utrullade på bakplåtar i en annars karg omgivning mitt i ett industriområde.

Idag handlade vi grova frukostbullar, piroger och chokladmuffins, två kassar för dryga 100:- lappen, som exempel kostar muffinsen 5:- och är mer än goda!

Skinka/ost pirogerna för 13:- är en riktig favorit då två räcker mer än väl som lunch och funkar utmärkt att värma upp från frysen. Det finns även med köttfärs/ägg/sv.oliver, tonfisk och rena ostpiroger. (någon som känner Roger, btw?)

Sammanfattning: Gott, billigt och lite exotiskt med generösa öppettider, är Du i närheten så missa inte detta bageri!

Jo, dom har Princesstårta och kakor naturligtvis! Ett tips är att vara där strax efter öppning då dofterna skönt säger välkommen, bara det är värt ett besök!

Pm:a för adress och koordinater.


ttt


Andreas

Du skriver missa inte detta bageri men det heter "Bröd & Mat Center" - syftar "mat" bara på piroger?

Hade varit roligt med en bild på hur det ser ut där butiken ligger mitt där i industriområdet...
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

2007-11-26 16:24 #2 Last Edit: 2007-11-26 16:32 by elka
Bra fråga Andreas, "mat".. Det ligger faktiskt en Thai(?) restaurang vägg i vägg men det är nog olika rörelser.

Bilden missade jag ta, kommer nästa gång jag varit där!
Iofs ser man inte någon industri om jag inte får ta flygbild med vidvinkel  ;)

Sitter faktiskt just nu och värmer själen med en pirog.. Mums!

Länk http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=br%f6d+mat&var=haninge&Vkiid=2+5R9rB3umqCsu6NORHWgA%3d%3d&Vkid=13015337&isAlternateNumberResult=False

På huset och kvittot står Bröd & Mat Center, lite förvirrande?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal